Nové dopravné značenie na R1, zrecyklovaný asfalt

Okrem 52 kilometrov dlhého úseku dokončil koncesionár R1 aj rekonštrukciu severného obchvatu Banskej Bystrice a križovatiek Kostiviarska a Cementárenská. Celková plocha s novým povrchom presahuje 400 000 metrov štvorcových, čo zodpovedá ploche 76 futbalových ihrísk. Pri výmene povrchu sa zrecyklovalo 100% starého asfaltu (40-tisíc ton) a nanovo sa nastriekalo aj dopravné značenie.

Všetky práce stihol koncesionár za plnej prevádzky o 2 mesiace skôr, ako bol pôvodný plán. Úplnú obnovu celej rýchlostnej cesty, teda aj v opačnom smere, dokončia v roku 2026.

"Úzka spolupráca medzi EUROVIA SK, ktorá realizovala výmenu asfaltových krytov, a Via Pribina Operations, ktorá spravuje a udržuje cestu, umožnila zachovať plynulosť premávky a minimalizovať dopad na vodičov. Za týmto účelom bol implementovaný osobitný harmonogram prác s cieľom zaistiť, aby rýchlostná cesta zostala v plnej prevádzke aj počas dopravnej špičky," popisuje spoločnosť Vinci Construction.

Via Pribina sa stala prvým projektom verejno-súkromného partnerstva (PPP) zameraným na dopravnú infraštruktúru na Slovensku. Vyššie popísané práce sú najväčšou modernizáciou R1ky od roku 2011, teda od začiatku prevádzky.

Zdroj: Ministerstvo dopravyVinci Construction