„Precízny a sústredený charakter modelu A110S sa odráža v nových dizajnových prvkoch. Logo značky vnútri a vonku, vyhotovené z uhlíkových vlákien s kontrastnou oranžovou, elegantne zhŕňa osobnosť auta: jeho odhodlanie, ľahkú konštrukciu a jazdecký zážitok.“ Antony Villain, hlavný dizajnér Alpine 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vrcholná verzia S sa od základného modelu A110 odlišuje len nepatrne. Dizajn je hlavne o precíznych detailoch. Na zadných stĺpikoch sa nachádza vlajka v oranžovej a „karbónovej“ farbe. Oranžová je akýmsi znakom pre A110S, a tak sa nachádza aj v interiéri. Oranžové sú aj brzdové strmene, ktoré vynikajú v krásnych diskoch s označením GT Race. Zmenou prešlo aj lakovanie. A110S nedostala klasickú modrú ale matnú sivo-čiernu farbu s názvom Gris Tonnerre. 

To, že je Alpine A110 „posadnuté“ nízkou hmotnosťou, vieme. Aj model S dostal ultraľahké športové sedačky od firmy Sabelt, vážiace len 13,1 kg kus. Volant je potiahnutý kožou ( škoda, že nezvolili alcantaru). Pedále aj opierka na nohu sú z hliníka. Značka sa snažila ušetriť váhu doslova na každej súčiastke. Za príplatok sú odľahčené kované zliatinové disky Fuchs, karbónová povrchová úprava sedačiek a strecha z uhlíkového vlákna, ktorá zníži hmotnosť o 1,9 kg. Všetko sa točí len okolo váh. Aby to nebolo len o príplatkovej výbave, v základe dostanete napríklad audio systém Focal, telemetriu Alpine alebo predné a zadné parkovacie senzory. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podvozok pre zážitok z jazdy

Ako základ používa A110S rovnakú ultraľahkú a kompaktnú hliníkovú konštrukciu ako A110. Verzia S však ponúkne ešte väčší zážitok z jazdy. Auto je nastavené oveľa tvrdšie. Nové vinuté pružiny sú tuhšie až o 50 % a tlmiče naladili s väčším predpätím, pre väčšiu tuhosť podvozku. Svetlá výška klesla o 4 mm, čím sa optimalizovala poloha ťažiska. Vďaka tomu A110S ponúkne vyššiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach. O priľnavosť sa postarajú skvelé pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, ktoré spolu s podvozkom vytvoria úžasnú stabilitu pri prejazdoch zákrut.

Viac výkonu

Rovnako ako pri súrodencovi A110, aj S-ko dostalo 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec, s tým rozdielom, že má o 40 koní viac (292 k). Pre lepšiu výkonnosť bol tlak turbodúchadla zvýšený o 0,4 baru. Maximálna rýchlosť A110S bola stanovená na 260 km/h. Plný výkon 215 kW (292 k) dorazí pri 6 400 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 320 Nm je k dispozícii od 2 000 do 6 400 ot./min. (pri A110 len do 5 000 ot./min.)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

„Medzi 5 000 a 7 000 ot./min. je motor mimoriadne energický. Stále sa posúva ďalej a ďalej aj pri vysokých otáčkach motora, čo vás naozaj núti využiť každý prevodový stupeň naplno,“ tvrdí Jean-Pascal Dauce, hlavný inžinier Alpine.

Výkon ide na zadnú nápravu cez sedem stupňovú dvojspojkovú prevodovku Getrag. Vďaka funkcii torque vectoring má A110S ostrý a okamžitý výjazd zo zákruty s minimálnym pretočením kolies, ak ju nechcete ísť kontrolovaným šmykom. Alpine A110 dokáže aj to, vo verzii S ešte viac... :)

Cena pre A110S bude štartovať na hodnote 66 500 eur, čo je o 8 000 viac ako si Alpine pýta za model A110. A tu sa dostávame k asi najväčšiemu problému tohto sympatického športiaku. Za tieto peniaze je totiž možné získať 6-valcové mašiny ako BMW Z4 M40i (62 150 €) či dokonca BMW M2 Competition (od 64 650 €). Iste, majú celkom iný charakter, ale tak...