Kým Bentley prejde k elektromobilom – ak teda svoj časový plán tiež neprehodnotí – bude zákazníkom ponúkať namiesto W12 hybridné osemvalce. Vidieť sme to mohli už v prípade nedávno odhalenej novej generácie Continentalu GT a je nutné dodať, že výkony elektrifikovanej V8 chýbať nebudú. Kombinovane auto ponúka 782 koní a 1000 newtonmetrov.
Briti tým nepochybne zámerne prekonali historicky najsilnejšiu W12, ktorá sa objavila pred dvoma rokmi v kupé Bentley Mulliner Batur. Šesťlitrový agregát bol naladený na 740 koní a tiež 1000 newtonmetrov.
Dokonca i dynamika nového Continentalu je v porovnaní s Baturom o čosi lepšia. Maximálku majú rovnakú (335 kilometrov za hodinu), ale z miesta na stovku vystrelí osemvalcový model za 3,2 sekundy, teda o tri desatiny sekundy rýchlejšie.
Čo však nové Bentley už mať nebudú, je... originalita. Motory W12 sa síce objavili najskôr v Audi A8 (pričinením Ferdinanda Piëcha), konkrétne už v roku 2001. A využíval ich tiež Volkswagen Phaeton, zatiaľ čo Bentey túto jednotku adaptovalo až v roku 2003, pridalo k nim dve turbodúchadlá a montovalo ich do vtedajšieho Continentalu GT a modelu Flying Spur. Lenže táto konštelácia už dávno neplatí a z renomé W12 čerpali od druhej polovice dekády už len Briti.
Samozrejme nič proti osemvalcom a ich dodatočnej hybridizácii, ale túto techniku Bentley preberá od Porsche (nájdete ju v Panamere i Cayenne), takže po technickej či prestížnej stránke stojí od tejto chvíle automobilka z Crewe na rovnakom stupienku ako Nemci.
Bentley si pritom význam dvanásťvalcového motora uvedomujú a pripomínajú, že ich v priebehu viac ako 20 rokov vyrobili „viac ako 100 tisíc“. Pripomínajú tiež, že ide o „najúspešnejší 12-valec modernej éry“. Aj preto firma usporiadala rozlúčkové stretnutie a zamestnancom pracujúcim na stavbe W12 symbolicky odovzdala piesty z tohto motora.
Samotná montáž každého dvanásťvalca zabrala približne sedem hodín, pri ktorej bolo potrebné dať dohromady až 2600 samostatných súčiastok. Tento motor však patrí už histórii a Bentley sa chystá na dobu batériovú, aj keď (a to je nutné pripomenúť) na rozdiel od konkurenčnej značky Rolls-Royce zatiaľ žiadne elektromobily nepredáva.
zdroj: Bentley