Nemecký brat Škody Fabia prešiel omladzovacou kúrou. Vďaka nej by mal byť aktuálnejší nielen v otázkach vonkajšieho vzhľadu, ale aj výbavy a asistenčných či bezpečnostných systémov. Volkswagen Polo 2021 by tak mal predstavovať adekvátny protipól novej Škody Fabia IV, ktorej premiéra je už v podstate za dverami.
LED-ky v základe
Aktuálnym štandardom v oblasti výbavy zodpovedá kompletné LED osvetlenie modelu Polo v základnej výbave všetkých verzií, kto si však priplatí, dostane inteligentné predné osvetlenie IQ.Light LED Matrix doplnené o priebežný LED pás spájajúci predné svetlá. Technicky je Polo aj naďalej postavené na aktuálnej platforme MQB A0, jeho celkové rozmery sú 4053 x 1751 x 1446 mm, zatiaľ čo rázvor má hodnotu 2564 mm.
Batožinový priestor nového Pola má základný objem 351 l.
Volkswagen prepracoval aj stupne výbav, podľa novej schémy budú k dispozícii výbavové úrovne Polo, Life, Style, R-Line a GTI. Štandardom všetkých verzií je teraz digitálny prístrojový panel a multifunkčný volant.
Pre Polo sú na výber štyri rozličné systémy infotainmentu: Composition Media s displejom 16,5 cm (sériovo pre „Polo“ a „Life“), Ready2Discover s displejom 20,3 cm (sériovo pre „Style“ a „R-Line“), príplatkový Discover Media s displejom 20,3 cm a po prvý raz aj Discover Pro s displejom 23,4 cm. Z nich iba Composition Media využíva modulárnu stavebnicu infotainmentu druhej generácie (MIB2), ostatné systémy sú na báze MIB3. Systém Ready2Discover umožňuje dodatočne aktivovať funkciu navigácie (Function on Demand). Discover Media a Discover Pro majú funkciu navigácie sériovo. Vďaka Online-Connectivity-Unit (OCU) s integrovanou kartou eSIM systémy radu MIB3 umožňujú využívanie online služieb We Connect a We Connect Plus. Okrem toho niektoré z nich umožňujú aj prístup k streamingovým službám (napr. Apple Music™). Funkčné vybavenie systémov infotainmentu dopĺňa bezdrôtové pripojenie smartfónu prostredníctvom App-Connect Wireless (sériovo pri „Style“ a „R-Line“) pre Apple CarPlay™ a Android Auto™.
Benzín aj CNG
Na pohon Pola 2021 slúžia tri motory na benzín a jeden na CNG. Základom je atmosférický trojvalec 1.0 MPI s výkonom 59 kW (80 k). Má nepriame vstrekovanie paliva MPI, dosahuje maximálny krútiaci moment 95 Nm a spolupracuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nad ním je v ponuke prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI s výkonom 70 kW (95 k). Ten fabrika štandardne kombinuje 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Benzínový vrchol prezatiaľ predstavuje 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Montuje sa štandardne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Ekologickú alternatívu predstavuje 1.0 TGI (66 kW/90 k) na stlačený zemný plyn CNG, ktorý je uložený vo vysokotlakových nádržiach. Štartuje a jazdí primárne na plyn, po jeho spotrebovaní sa automaticky prepne na benzín pre spoľahlivý dojazd k čerpacej stanici CNG. Dosahuje maximálny krútiaci moment 160 Nm a kombinuje sa s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
zdroj: Volkswagen