Yamaha MOTIV.e je dielo Gordona Murraya, ktorý pri návrhu použil kompozitné technológie z Formuly 1. Elektromobil váži 725 kg, no špička krútiaceho momentu dosahuje 896 Nm!
Technológia iStream, ktorú použili pri MOTIV.e pochádza z pera Gordona Murraya. Dizajn postavili okolo oceľového rámu, ten je doplnený kompozitnými panelmi. Panely poskladali tak, aby vytvorili ľahký a bezpečný monokok. Kompozitná technológia pochádza z Formuly 1, podľa slov Yamahy je flexibilná a nezaťažuje životné prostredie.
Yamaha MOTIV.e spoznáte podľa bublinového tvaru kabíny, ktorá začína za prednými svetlami a končí až pri stĺpiku za dverami auta. Dizajn pôsobí futuristicky a minimalisticky. Nenájdete na ňom žiadne uletené či zložité tvary. MOTIV.e odvezie okrem šoféra ešte jedného pasažiera.
Malé mestské autíčko poháňa elektromotor, ktorý neprestajne poskytuje výkon 15 kW, no jeho špička je 25 kW. Elektromotor v MOTIV.e má vysoký krútiaci moment, šoférovi je k dispozícii 658 Nm a špička 896 Nm. Toto všetko prenáša na zadné kolesá jednostupňová prevodovka. S hmotnosťou približne 725 kg zrýchli MOTIV.e na stovku za 15 s a dosiahne topspeed vyše 105 km/h, čo do mesta bohato stačí. Na palubu auta dostali 8,8 kWh batérie, s ktorými elektromobil najazdí na jedno nabitie 160 km. Batérie dokážete nabiť za 3 hodiny zo zásuvky v garáži.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Otec McLarenu F1 navrhol mestský elektromobilček