Yeti prešiel výraznou modernizáciou najmä v prednej časti. Kruhové hmlovky zasahujúce do hlavných svetiel vystriedali hranaté, umiestnené v dolných rohoch nárazníka. Rovnako hranatý, podlhovastý tvar dostali aj hlavné svetlá, ktoré sú teraz k dispozícii aj ako bi-xenony s integrovaným denným LED svietením. Nový tvar má maska, z ktorej sa znak presťahoval na kapotu. Hranatejší je aj nárazník.
Zmeny v zadnej časti sa týkajú najmä tvaru vybratia pre EČV, ktorý kopíruje súčasný dizajnový jazyk škody. Podobne ja na tom aj optika zadných svetiel, kde nájdeme pre posledné modely typické „C“. Nový je aj zadný nárazník. Auto celkovo dostalo viac ostrých hrán a pôsobí elegantnejšie.
Na pohon budú na výber 3 benzínové a 2 naftové motory. Benzínový základ tvorí 1,2 TSI s výkonom 77 kW (105 k). Bude však k dispozícii iba pre "mestský" model Yeti. Za ním nasleduje 90 kW (122 k) 1,4 TSI. Oba tieto motory sa dajú kombinovať iba s pohonom predných kolies a buď 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo 7 stupňovou dvojspojkovou, automatickou prevodovkou DSG. V rámci benzínových motorov je možné kombinovať pohon 4x4 iba s najsilnejším motorom 1,8 TSI. Jeho výkon je naladený v závislosti od použitej prevodovky na 118 kW (160 k) pri 6 stupňovom manuáli, alebo 112 kW (152 k) pri 6 stupňovom automate DSG. Pohon 4x4 realizujú vo VW group klasicky, pomocou medzinápravovej spojky Haldex 5. generácie.
Pre milovníkov nafty budú na výber dva motory. A to 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105 k) a 2,0 TDI v troch výkonových verziách: 81 kW (110 k), 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Menší z motorov bude k dispozícii iba s pohonom predných kolies, no na výber bude 5 stupňový manuál vo verzii Green Line, alebo 7 stupňové DSG. Green Line sa od ostatných modelov líši o 25 mm zníženou svetlou výškou, aerodynamickým zakrytovaním podvozka, pneumatikami s nižším valivým odporom, štart-stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie. Posledné tri prvky zahŕňa aj balíček Green Tec ponúkaný pre vybrané motorizácie. Všetky 2,0 TDI sa budú dať kúpiť aj s pohonom 4x4. Dva silnejšie aj so 6 stupňovou prevodovkou DSG. Naftový Yeti Outdoor bude k dispozícii iba s motormi 2,0 TDI, aj ked v najslabšej verzii aj s pohonom iba prednej napravy.
V oblasti aktívnej bezpečnosti ponúka Yeti pre Európske trhy štandardne stabilizačný systém ESC, ABS, brzdový asistent, reguláciu brzdného momentu MSR, ktorá zabraňuje blokovaniu hnaných kolies v dôsledku brzdného momentu motora a elektronickú uzávierku diferenciálu EDS. V príplatkovej výbave sa však dá nájsť okrem už spomínaného asistenta rozjazdu do kopca, či systému kontroly tlaku v pneumatikách, aj asistent pre schádzanie zo svahu, alebo systém, ktorý by mal rozpoznať únavu vodiča.
Modernizovaný Yeti je prvým modelom automobilky, ktorý ponúka parkovaciu kameru. V aute je možné mať aj parkovací asistent. Ten pri pozdĺžnom parkovaní nasmeruje auto pomocou senzorov na parkovacie miesto. Vodičovi stačí ovládať iba plyn a brzdu. Novinkou vo faceliftovanom Yetim je tiež možnosť bez kľúčového prístupu v Škode nazývaného KESSY.
Najväčšou zmenou v interiéri sú nové trojramenné volanty pre všetky výbavy. Samozrejme pribudlo aj pár „simply clever“ drobností, z ktorých stojí za zmienku trebárs vyberateľné LED svetlo v batožinovom priestore. Inak chce Yeti vo vnútri získavať zákazníkov osvedčenými zbraňami ako batožinový priestor s objemom minimálne 405 l, či systém posúvania zadných sedadiel Varioflex. Ten umožní, po vybratí stredného sedadla, aj posun krajných sedadiel v priečnom smere.
Modernizovaný Yeti sa na trhu objaví začiatkom roka 2014.
Odporúčam pozrieť aj náš test Yetiho pre faceliftom.