Jano_1987
05.12.23 13:44
J
@MaroS TOPSPEED.skJa som hodiny porovnával s tým, čo je na Slovakiaringu a čo som skúšal aj v Rakúsku a Británii. 2-3h teória, 3-4h prax, absolvovanie prekážok podľa vybavenia, na odtrhovú dosku a vždy predsa len trocha čakalo, nejaké mokré zákruty, tam to išlo rýchlejšie.
Autoškoly učia ako správne sedieť, aj ako narábať s volantom, všímajú si to aj komisári. Problém nastáva po autoškole. Nie je nikto, kto bude človeka kontrolovať, či správne sedí, aj keď nastavenie je dosť jednoduché. Postupne to skĺzne na 1 ruke na volante, lakeť vo dverách, jazda na boso, či v šľapkách atď. Kľudne sa s tebou stavím o pivo, že polovica ľudí, čo u vás absolvovala školu šmyku raz a kurz je minimálne rok starý už znova nebude sedieť správne. Je to chyba vašej školy? Nie, je to o tých ľuďoch. Ty tiež na veľa videách hlavne v meste čo som videl, tak šoféruješ jednou rukou koľkokrát. Môžeme viesť debatu, či v rýchlostiach do 30
či 50km/h ozaj treba nutne obe ruky na volante, ak sa ide v kolóne. Tak isto, keď človek cúva, či ide pro malých rýchlostiach z parkovacieho miesta, tak proste 99% ľudí tam robí DJ na volante a neprechytáva to. Čo sa týka ABS, to sme skúšali v autoškole na cvičisku. Ostatné systémy nebolo kde. Zase treba si aj uvedomiť, na čom sa robili jazdy. Ja ešte na Fábii 1. generácie. Prvé auto, čo som vlastnil 4 roky napríklad ani nemalo ABS, čo je veľká výhoda, človek sa niečo naučil. Ale je tu aj druhá strana mince. Mal som možnosť šoférovať na rozjazdenom a ujazdenom snehu A6 v plnej výbave z 2018. Ja som reálne netušil čo sa deje s autom, keďže všetky tie systémy boli tak účinné, že som mal pocit, že idem max po mokrej ceste. Keď som ale išiel naspäť tade pol hodiny (počasie za nezmenilo, doprava skoro, čo medzitým prešla), tak som cítil na otcovom aute Almera Tino), ako stráca každú chvíľu adhéziu, ako ho šmýka do strán a podobne. Bol to obrovský rozdiel. Len ako vysvetlíš potom človeku, že proste na snehu musí opatrnejšie, keď tie moderné autá plné elektroniky dokážu skoro nezmysel, pokiaľ človek neporuší fyzikálne zákony, lebo stále má pocit, že ide max na mokrom asfalte. Majiteľ tej A6 mal problém sa vôbec rozbehnúť hore, keď sme išli na Skalku a on šoféroval tú Almeru. Že to sa nedá. Dalo sa. Čumel ako puk keď išiel potom na svojej A6 za mnou, že ako to je možné. Všetko má svoje pre aj proti.
Odpovedať