Po teda malom Mercedese EQA a svetovej premiére luxusného EQS tu máme ďalšie elektrické auto z dielne Mercedes-Benz. Rozmerovo to nie je žiaden obor, na dĺžku má 4 684 mm, na šírku 1 834 mm a na výšku 1 667 mm. Z modelu GLB prebral aj dlhý rázvor až 2 829 mm, čo je na dĺžku auta skutočne vynikajúca hodnota.
Najviac z toho budú ťažiť cestujúci vzadu a čiastočne aj v treťom rade sedadiel. Batožinový priestor môže mať objem až 1 710 l, avšak v prípade 7-miestnej verzii to bude maximálne 1 620 l (teda po sklopení druhého aj tretieho radu). Mercedes deklaruje, že tretí rad bude stačiť ľuďom do 1,65 m výšky, myslím si, že to bude veľmi podobné s GLB.
Aj nové EQB po vzore GLB trocha pripomína veľké G. Teda len trocha, predsa je omnoho „zaoblenejšie“. Vzadu pribudol LED pás cez celú šírku auta na koncové obrysové svetlá, vpredu sú sériovo LED svetlá.
Až do 400 km dojazd
V Číne bude na predaj verzia s AMG Line a maximálnym výkonom 215 kW (292 k), v Európe budú k dispozícii aj slabšie verzie, rovnako ako aj výber medzi pohonom všetkých alebo len predných kolies. Využiteľná kapacita akumulátora bude na úrovni 66,5 kWh a budú ich vyrábať v Nemecku a Poľsku. Mercedes pri verzii EQB 350 4MATIC, teda tej najvýkonnejšej, deklaruje, že spotreba bude približne 16,2 kWh/100 km. Avšak to je podľa normy NEDC, reálnejšia WLTP hovorí o 18,1 až 19,2 kWh/100 km. Dojazd by mal byť 419 km, to však bude platiť skôr v meste s možnosťou výraznejšej rekuperácie.
Palubná nabíjačka by mala zvládať 11 kW nabíjanie cez AC prúd. Pomocou DC nabíjania s výkonom do 100 kW by ste mali dosiahnuť čas okolo 30 minút (od 10 do 80 % hodnoty akumulátora). Záleží to však na okolnostiach okolo batérie (stav nabitia, teplota). Výroba novinky bude prebiehať v maďarskom Kecskeméte a k nám by mali prvé autá doraziť ešte v priebehu tohto roka. Na finálne technické parametre jednotlivých verzií si však ešte chvíľu počkáme.
zdroj: Mercedes-Benz