Či ide o hĺbkový facelift alebo reálne nové auto, zistíme asi až potom, keď Subaru zverejní všetky technické údaje, v každom prípade automobilka jasne hovorí o novej generácii. Ako sme už naznačili, po novom to bude už len Crosstrek, žiadne XV a zatiaľ bola predstavená len verzia určená pre domáci japonský trh.
Novinka má na dĺžku 4480 mm, šírku 1800 mm, výšku 1580 mm a rázvor náprav 2670 milimetrov. To znamená, že v porovnaní so súčasným modelom XV je o 5 mm kratšia, rovnako široká, o 15 mm nižšia a má len o 5 milimetrov dlhší rázvor. Práve tieto čísla (spolu s rovnakou siluetou a niektorými detailmi) podporujú v úvode vyslovenú domnienku, ale napríklad svetlá výška bola znížená z 220 na 200 mm.
Predpokladáme, že časom by sa pod prednou kapotou auta mohlo objaviť viacero motorov, japonská verzia však má zatiaľ len jednu pohonnú jednotku. Atmosférický dvojliter DOHC s priamym vstrekovaním, ktorý je podporovaný mild-hybridnou technikou a Subaru mu opäť hovorí e-Boxer.
Jeho parametre nepoznáme, výrobca ich do tejto chvíle nezverejnil, ale vo výbehovom aute je agregát naladený na 150 koní a 194 newtonmetrov, a preto budeme predpokladať, že sa tieto čísla „medzigeneračne“ zásadne nezmenia.
V štandardnej výbave Crosstreku by mala byť (v rámci všetkých trhov) nová generácia systému EyeSight, plne diódové svetlá, sedemnásť alebo osemnásťpalcové disky s pneumatikami s rozmerom 225/60 R17, respektíve 225/55 R18 a zákazníci by mali mať možnosť vybrať si jednu z deviatich základných farieb, vrátane nových odtieňov Offshore Blue a Oasis Blue.
Ako samozrejmosť berte tradičný permanentný „symetrický pohon všetkých kolies“, opäť v kombinácii s prevodovkou Lineartronic, teda s variátorom s plynulou zmenou prevodového pomeru. Subaru tiež hovorí o novej „dvojpastorkovej prevodke riadenia“ s variabilným prevodom, ktorý oddeľuje hriadeľ volantu od hriadeľa elektromotora posilňovača. Výrobca sľubuje, že toto riešenie spresní odozvu, dodá vodičovi viac prirodzeného citu a zároveň uľahčí manévrovanie v nízkych rýchlostiach a zvýši stabilitu vo vyššom tempe.
Japonci zatiaľ predstavili len verziu pre domáci trh, preto ten volant vpravo.
Multimediálny systém ako v novom WXR
Vylepšený má byť tiež motor s prevodovkou, Subaru však zatiaľ prezradilo len to, že pohonná sústava produkuje menej vibrácií a hluku.
Interiér, respektíve palubná doska dostala väčší 11,6-palcový stredový dotykový displej s multimediálnym systémom, ktorý dnes nájdete tiež v modeloch Levorg či WRX S4. Modernejšie a anatomicky presnejšie majú byť i predné sedadlá, ktoré majú ukotvenie do podlahy upravené tak, aby znižovalo prenos vibrácií k cestujúcim.
Nové Subaru Crosstrek bude v prvej fáze uvedené na japonský trh, stane sa tak ale až začiatkom budúceho roka. Až potom majú nasledovať ďalšie trh, medzi inými aj ten európsky.
zdroj: Subaru