Či ide o hĺbkový facelift alebo reálne nové auto, zistíme asi až potom, keď Subaru zverejní všetky technické údaje, v každom prípade automobilka jasne hovorí o novej generácii. Ako sme už naznačili, po novom to bude už len Crosstrek, žiadne XV a zatiaľ bola predstavená len verzia určená pre domáci japonský trh.

Novinka má na dĺžku 4480 mm, šírku 1800 mm, výšku 1580 mm a rázvor náprav 2670 milimetrov. To znamená, že v porovnaní so súčasným modelom XV je o 5 mm kratšia, rovnako široká, o 15 mm nižšia a má len o 5 milimetrov dlhší rázvor. Práve tieto čísla (spolu s rovnakou siluetou a niektorými detailmi) podporujú v úvode vyslovenú domnienku, ale napríklad svetlá výška bola znížená z 220 na 200 mm.

Predpokladáme, že časom by sa pod prednou kapotou auta mohlo objaviť viacero motorov, japonská verzia však má zatiaľ len jednu pohonnú jednotku. Atmosférický dvojliter DOHC s priamym vstrekovaním, ktorý je podporovaný mild-hybridnou technikou a Subaru mu opäť hovorí e-Boxer.

Jeho parametre nepoznáme, výrobca ich do tejto chvíle nezverejnil, ale vo výbehovom aute je agregát naladený na 150 koní a 194 newtonmetrov, a preto budeme predpokladať, že sa tieto čísla „medzigeneračne“ zásadne nezmenia.

V štandardnej výbave Crosstreku by mala byť (v rámci všetkých trhov) nová generácia systému EyeSight, plne diódové svetlá, sedemnásť alebo osemnásťpalcové disky s pneumatikami s rozmerom 225/60 R17, respektíve 225/55 R18 a zákazníci by mali mať možnosť vybrať si jednu z deviatich základných farieb, vrátane nových odtieňov Offshore Blue a Oasis Blue.

Ako samozrejmosť berte tradičný permanentný „symetrický pohon všetkých kolies“, opäť v kombinácii s prevodovkou Lineartronic, teda s variátorom s plynulou zmenou prevodového pomeru. Subaru tiež hovorí o novej „dvojpastorkovej prevodke riadenia“ s variabilným prevodom, ktorý oddeľuje hriadeľ volantu od hriadeľa elektromotora posilňovača. Výrobca sľubuje, že toto riešenie spresní odozvu, dodá vodičovi viac prirodzeného citu a zároveň uľahčí manévrovanie v nízkych rýchlostiach a zvýši stabilitu vo vyššom tempe.

Japonci zatiaľ predstavili len verziu pre domáci trh, preto ten volant vpravo.

Multimediálny systém ako v novom WXR

Vylepšený má byť tiež motor s prevodovkou, Subaru však zatiaľ prezradilo len to, že pohonná sústava produkuje menej vibrácií a hluku.

Interiér, respektíve palubná doska dostala väčší 11,6-palcový stredový dotykový displej s multimediálnym systémom, ktorý dnes nájdete tiež v modeloch Levorg či WRX S4. Modernejšie a anatomicky presnejšie majú byť i predné sedadlá, ktoré majú ukotvenie do podlahy upravené tak, aby znižovalo prenos vibrácií k cestujúcim.

Nové Subaru Crosstrek bude v prvej fáze uvedené na japonský trh, stane sa tak ale až začiatkom budúceho roka. Až potom majú nasledovať ďalšie trh, medzi inými aj ten európsky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Subaru