Kým Audi máva modelu R8 na rozlúčku, ABT Sportsline ukazuje, čo je možné dostať na základoch tohto nemeckého superšportu na cesty. Na bežné cesty.
Asi najbližšie má k XGT pravdepodobne 911 GT3 RS, ani tá sa ale na prepracovanú R8 tak úplne nechytá. Kým šesťvalec Porsche produkuje 525 koní a musí rozhýbať pohotovostnú hmotnosť 1525 kg, toto Audi má pred zadnou nápravou svoj tradičný atmosférický desaťvalec s objemom 5,2 litra, výkonom naladeným na 640 koní a váži (tiež podľa metodiky EÚ) 1475 kg.
A to máte na palube elektrickú ručnú brzdu, parkovaciu kameru, klimatizáciu, elektricky ovládané spätné zrkadlá, imobilizér, centrálne zamykanie a pár ďalších vecí ako v bežnom aute. Navyše výfukový systém musel splniť prísne nariadenia KBA, teda nemeckého spolkového úradu pre motorové vozidlá. A to nielen z pohľadu normy definujúcej hluk, ale úradníci neignorovali ani emisie.
Samotné auto muselo skutočne podstúpiť komplexné nárazové testy, pod drobnohľadom boli brzdy ale tiež bezpečnostná klietka integrovaná do interiéru.
Na nastavenie auta dohliadali a jeho jazdné vlastnosti ladili piloti DTM Kelvin van der Linde a Ricardo Feller, riaditeľ ABT Motorsport Martin Tomczyk (okrem iného celkový víťaz DTM v sezóne 2011) alebo Frank Stippler, tiež bývalé nemecké pretekárske eso.
Práve táto partia tvrdí, že s ich ABT XGT nie je možné porovnávať žiadne iné sériové auto, pretože novinka má skutočne bližšie k okruhovej R8 LMS GT2 než vašej „bežnej“ R8 v garáži.
Nemci dodávajú, že majú v pláne vyrobiť len 99 áut a samozrejme je otázka, koľko ich je ešte reálne voľných. ABS za každý kus naúčtuje zákazníkovi minimálne 598 tisíc eur, teda viac ako dvojnásobok spomínaného Porsche 911 GT3 RS, ale poznáte to. Obvykle sú špeciality tohto druhu rozchytané skôr, ako sa o nich objavia prvé správy.
Či je to aj tento prípad, presne netušíme, ABT sa počtom zarezervovaných áut nepochválil. V každom prípade pripomína, že elektronika a riadiace systémy sú nastavené tak, aby ste mohli tankovať na ktorejkoľvek bežnej čerpacej stanici.
Mimochodom, nádrž má objem 83 litrov, nečakajte ale, že vám vydrží dlho. Oficiálna uvádzaná spotreba podľa metodiky WLTP je 20,7 litra benzínu na 100 kilometrov. A keď už sme u tých spotrebných vecí, pripravte sa tiež na to, že vám pri pravidelnom využití nemusia dlho vydržať ani pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R. Vpredu sú devätnástky, vzadu dvadsiatky. Motor cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku pritom roztáča výlučne kolesá zadnej nápravy!
zdroj: ABT