Len 4 roky po založení spoločnosti Laurin & Klement v roku 1895 sa sortiment bicyklov Slavia rozšíril o pomocný benzínový motor a krátko na to o prvý motocykel Slavia typ A. Na pohon slúžil agregát vlastnej konštrukcie s výkonom len 1,25 k. Tento kúsok tak môžeme považovať za prvý vlastný motor.

Prvý radový osemvalec v strednej Európe

Už v roku 1904 vyvinuli pre motocykel Laurin & Klement typ CCCC prvý radový štvorvalec a o rok neskôr štvortaktný kvapalinou chladený litrový vidlicový dvojvalec. V roku 1907 to bol prvý radový osemvalec v strednej Európe, od roku 1929 pod značkou Škoda už začala prvá veľkosériová pásová výroba.

Ďalším veľkým počinom bol v 1964 tlakovo liaty hliníkový blok litrového štvorvalca pre model 1000MB. Keď v roku 1991 vstúpila Škoda do koncernu VW, už o 6 rokov neskôr začala dodávať motory aj pre ostatné značky koncernu. V 2014 otvorila automobilka nové motorové centrum, ktoré disponuje skúšobňou s možnosťou testovať motory do výkonu 400 kW (544 k). Aktuálne má automobilka na starosti vývoj a výrobu spaľovacích motorov pre 50 modelových radov, od 1.0 MPI po 1.5 TSI. Medzičasom vyrobila už cez 5 miliónov agregátov generácie EA211, ktoré sa montujú do skoro všetkých "koncernových" automobiliek.

Zdroj: Škoda