Je fakt, že pozícia mimo TOP10 najväčšiemu výrobcovi áut na svete u nás nesvedčal. Pred 10. rokmi mala značka s trhovým podielom 3,5 % až 13. priečku. Najvyšší trhový podiel a doterajší predajný rekord dosiahla v roku 2023 (11,5% a 11 563 vozidiel), kedy sa vďaka lepšej dostupnosti áut v porovnaní s konkurenciou dotiahla najtesnejšie za dlhodobého lídra trhu Škodu.

Pozícia značky Toyota na Slovenskom trhu v rokoch 2016 až 2023

V uplynulom roku Toyota zaregistrovala a umiestnila na slovenský trh 10 425 vozidiel s trhovým podielom 10,2 %. Najpredávanejšími modelmi značky Toyota boli Corolla, crossover C-HR a tretí je Yaris Cross.
Slovenský dovozca intenzívne pracuje na posilnení siete predajcov a posilnení hodnoty značky Toyota medzi slovenskými zákazníkmi, kde sa japonská automobilka umiestnila v prieskume medzi Slovákmi prvýkrát v TOP 3. Je to aj vďaka stále silnejšej dílerskej sieti a jej rozvoju. Zástupcovia slovenskej Toyoty sú zvlášť hrdí na parameter výkonnosti predajných miest. Predajca Toyoty predá v jednotlivých regiónoch SR v priemere takmer dvojnásobok vozidiel než predajcovia iných značiek.

Jeden z mnohých dôvodov úspechu je aj veľká efektivita, spokojnosť a vyťaženosť predajcov Toyota v porovnaní s konkurenciou. Predajú v priemere 2-3x viac než konkurenti.

Značka je silná na našom trhu aj v predaji úžitkových vozidiel. Po vlaňajšom uvedení modelu Proace si Toyota môže povedať, že má podchytený každý segment LCV a tento rok chce predať až 3 000 vozidiel LCV. Na rozdiel od niektorých značiek však Toyota nerobí rozdiely medzi svojimi predajcami, každý z nich je plnohodnotný predajca LCV.
 
Do budúcna sa Toyota netají ambíciou urobiť už len posledný krok v raste, zaútočiť na prvú priečku. Samozrejme, nebude to o rok ani o dva. No Toyota Slovensko má víziu ako prvenstvo na trhu, kde je škodovka vnímaná ako domáca značka dosiahnuť“.
Pomôcť v tom má celá paleta očakávaných noviniek v najsilnejších segmentoch. Z nich je asi najviac očakávaná nová generácia modelu RAV4, ktorú spoznáme už koncom roka 2025.
 

Rok 2025 bude rokom plug-in hybridov a batériových elektromobilov.

Toyote je však jasné, že zvýšiť podiel elektromobilov v SR z necelých 3 percent na 10 je absolútne nereálne. Preto bude klásť dôraz na plug-in hybridy. Mimochodom, do 13 mesiacov uvedie Toyota 8 nových modelov. Dôležité je, že príchodom nových elektrických modelov nebude nahrádzať súčasné modely, ale ich bude dopĺňať a rozširovať svoju ponuku.
Toyota totiž chce naďalej poskytnúť voľbu, resp. správnu alternatívu každému zákazníkovi. Táto stratégia reflektuje celosvetovú stratégiu značky, ktorá na jednej strane rešpektuje regionálne rozdiely a na druhej strane si uvedomuje, že vsadiť všetko na jednu kartu nie je správne.