Fotky kamuflovaných verzií čo-to prezrádzajú. Reálna podoba však ešte nie je známa.
Peugeot už dekády malými autami triafa do čierneho
Premiéra novej 208-ky je naplánovaná už o mesiac na ženevskom autosalóne začiatkom marca 2019. Postupne internet zaplavujú rôzne špionážne fotky. Tu sú dva drobné sety z mrazivého a horúceho testovania. Čo o aute teda vieme?
Peugeot 208 využije úplne novú modulárnu platformu s názvom CMP, ktorú značka vyvíja viac ako dva roky. Tá je určená konkrétne pre automobily z „béčkového“ a „céčkového“ segmentu. Dizajn bude inšpirovaný najnovšími modelmi Peugeotu, ako sú SUV 3008 a fastback 508. Dĺžka auta presiahne štvormetrovú hranicu a karoséria bude hranatejšia s dlhšou kapotou.
Natiahnutie vozidla prinesie viac batožinového priestoru aj väčšiu vzdušnosť v kabíne pre vodiča a spolucestujúcich. Francúzska automobilka naďalej zostáva verná konceptu i-Cockpit. Jedinou menšou zmenou je, že tradičné „budíky“ nahradí displej. Z hľadiska moderných technológií sa dajú očakávať adaptívny tempomat, pokročilý parkovací systém alebo bezkľúčový vstup.
Zmena platformy modelu Peugeot 208 sa neudiala len z estetických dôvodov. Hlavným zámerom bolo vytvorenie ľahšej konštrukcie, ktorá bude prispôsobená na využitie elektrického pohonu. Podľa informácií z konca minulého roka bude mať francúzsky hatchback batériu s kapacitou 50 kWh a výkonom 100 kW, s ktorou prejde približne 300 kilometrov. V pláne je taktiež hybridná verzia pohonu vybavená vlastnou 48 V sieťou a malým akumulátorom.
Nový Peugeot 208 budeme vyrábať v Trnave
Základom ponuky naďalej zostávajú benzínové a dieselové motory. V prípade benzínových budú dostupné tradičné trojvalce 1,2 PureTech vyrábané vo viacerých výkonnostných verziách. Diesel bude zastupovať pohonná jednotka 1,5 BlueHDi. Zaujímavosťou na záver je, že všetky verzie tohto modelu sa budú vyrábať v trnavskom závode. Na Slovensku by sa mohli dokonca produkovať aj elektrifikované varianty značiek Citroen, Peugeot aj Opel.
Zdroj: France-tech
Foto:carmagazine.co.uk