Vo vyhlásení pre časopis Carsales, viceprezident austrálskej Toyoty pre predaj a marketing, Sean Hanley, sľúbil, že "spalovacie motory a manuálne prevodovky budú existovať ešte dlhú, dlhú dobu." Hanley dodal, že aj napriek smerovaniu k elektrifikácii, najväčší výrobca áut vie, že nadšenci stále preferujú "praskanie, šklbanie a výbuchy," ktoré môže poskytnúť len spaľovací motor (ICE).

Gazoo Racing pre každého, ak treba so syntetikou v nádrži...

Toyota chce urobiť z Gazoo Racing "miesto pre každého auta nadšenca a fanúšika výkonu." Aby to okorenili, GR skúma syntetické palivá, ktoré by predĺžili životnosť spaľovacích motorov. Elektrické športové autá sú tiež prioritou, ako ukázal koncept FT-Se s dvojitým motorom a pohonom všetkých kolies.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Počas rozhovoru Hanley tiež spomenul koncept Yaris M, ktorý sme videli minulý mesiac na Tokyo Auto Salon: "Nechám to na vás, aby ste špekulovali, čo by to mohlo znamenať, ale kto vie, čo budúcnosť prinesie." Tento hot hatch sa vzdal predného 1,6-litrového trojvalcového agregátu súčasného GR Yaris na úkor novo vyvinutého 2,0-litrového agregátu umiestneného za sedadlami. Či išlo o zamaskované MR2 nie je jasné, ale Toyota potvrdila, že jej štvorvalcový turbomotor bude poháňať športové autá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Motor "G20E" môže byť namontovaný naprieč aj pozdĺžne, takže by mohol byť použitý v širokej škále výkonných modelov. V najvyššom stupni úpravy sa odhaduje, že vyprodukuje viac ako 400 koní a 500 newtonmetrov s ešte väčšími číslami v pretekárskych aplikáciách.
 

Toyota Supra s generáciou A90 nekončí!

Japonský výrobca už povedal, že nemá v úmysle ukončiť výrobu Supry. Tento model zostane, aj keď súčasná A90 skončí. Nie je jasné, či Toyota nahradí BMW iným partnerom pre šiestu generáciu modelu. Sú tu divoké šumy od časopisu Best Car o spolupráci s Mazdou, ktorá by tiež vrátila RX, ale berme to s rezervou.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Toyota tiež vyvíja motor s veľkým objemom pre "LFR" (meno nie je potvrdené), superauto, ktoré by malo mať dvojité turbo 4,0-litrový V-8. LFR by mohlo nosiť značku Lexus, a jeho závodné auto GT3 by pravdepodobne pretekalo pod značkou Toyota. Z všetkých budúcich modelov, o ktorých sme tu hovorili, by LFR mohlo byť prvé, ktoré uvidí svetlo sveta, možno ešte tento rok. Akokoľvek to dopadne, Gazoo Racing bude o "zvukoch, vôňach a pocite spaľovacieho motora," podľa Hanleyho