Emisie najnovšie vraj poškodzujú nielen zdravie ľudí a zvierat, ale aj pamiatky. V Ríme je vraj ohrozených viac než 60 bronzových sôch a 3600 monumentov.
Zdroj a Foto: Reuters
Emisie najnovšie vraj poškodzujú nielen zdravie ľudí a zvierat, ale aj pamiatky. V Ríme je vraj ohrozených viac než 60 bronzových sôch a 3600 monumentov.
Zdroj a Foto: Reuters
zákazu spaľovacích motorov by som sa už vôbec nebál. najbližších aspoň 10 rokov bude potrebných na vybudovanie stabilnej infraštruktúry pre dobíjanie elektromobilov
viete si predstaviť ako na priemernom sídlisku príde na parkovisko 10 áut a v tom istom čase sa pripoja na nabíjačku?
rozvodné siete dostanú ranu. na toto nie je žiadna krajina ani mesto pripravené
@Gaboto uz dost odbacas od temy a ja netvrdim ze elektromobil je pre kazdeho podla mojho odhady by ale vyhovoval tak 95percent ludom a tento tvoj priklad by sa tykal mozno tych zvysnych 5 percent lebo malo kto ma uz o 11tej odjazdenych 200 km a o jednej potrebuje dalsich 200. Ale odpoviem ti aj na tvoju otazku od 11tej do 13 tej za dve hodiny Tesle cez zasuvku dobijes 200 KM dojazdu
@Ignoráčikelektromobilita sa nikdy príliš nerozvinie ak sa nezmenia baterky - pre nedostatok lítia na zemi vo vhodnej forme. Z jednej tony vyťaženej horniny získate 20 gramov lítia. Získať dosť lítia je preto energeticky náročné a teda aj pomerne neeokologické a DRAHÉ a preto nedovolí ísť ďalej. Ľahko dostupné riešenie je skôr CNG a pod.
Nech idu už s prepáčením do prdele. Mam dve relatívne nové dieslove auta. Ročne najazdím viac ako 80 tisíc kilometrov. Na jeden zatah robím bežne +100km. Diesel ma pre na stále väčší zmysel ako čokoľvek iné. Keď si niekto mysli, že ich teraz so stratou na vlastne náklady vymením za benzínové auta asi padol na hlavu. Keď budú ochotný mi vykompenzovať stratu, nech sa páči.
@TomasTakIm je ukradnutá Tvoja, moja, jeho, jej... peňaženka.
Ak jazdíš za 6 litrov nafty, za ktorú je nižšia spotrebná daň ako za 8 a viac litrov benzínu (papierové drísty, čo uvádzajú na technickom netreba brať vážne), tak do štátnej kasy zaplatíš na spotrebnej dani podstatne viac.
Okrem toho - výmena auta - točí sa ekonomika, výroba beží. Teda štát by mal na tom zarábať. A ako to bude v reáli??? Keď budú ovce ticho bľačať a platiť, tak štát a majitelia automobiliek sa budú tešiť. Ak však ovce povedia dosť, už nechceme byť ovcami, tak to môže byť ešte zaujímavé.
Je mi šumafuk či to nemec či iný zakáže,nikto im nemá prečo brániť aby si kopli loptu do vlastnej brány.Celému svetu musí byť EU na rehot ako si kope tieto vlastence.Nech zrušia hoci aj benzín,od týchto magorov to vystane,ja pokojne zapalím pod kotlom a budem sa presúvať na drevoplyn.Som len zvedavý kedy pripustia že urobili čosi nenormálne unáhlené.My pripadajú ako ludia čo iba obrys nejakej zeme a začnú rúbať loď na ktorej sa plavia.
@Elektrika a hybridy sú slepá cesta. Keď sa začnú na skládkach kopiť baterky, tak bude znova kriku, že čo s tým.
My potrebujeme iný pohon. Taký, ktorý si nevyžaduje drahé uskladňovanie energie, pohon, ktorý zabezpečí rýchle dodávky energie do auta (nemôžem predsa pár hodín stáť na ceste za biznisom kvôli nabíjaniu - rýchlonabíjačky sú len utópia, vo veľkom sa to nedá realizovať) a nebude to príliš zaťažovať prírodu (každá výroba alebo skôr pretváranie energie zaťažuje ekológiu). Elektrika k takému pohonu jednoducho nepatrí. Potrebujeme čosi radikálne iné, odlišné. Konšpirátori hovoria, že vraj to už je, lenže tam štát nebude schopný kontrolovať majiteľov áut, koľko spravili kilometrov a nebude schopný za to vyberať svoje poplatky (síce tomu ja neverím, lebo pri dnešných mýtnych systémoch to je relatívne jednoduché). Kto vie, kde je pravda.
Príde mi to tak, že to slúži na zničenie drobných podnikateľov, taký totiž "berú" zisk korporáciam. Tie majú svojích ľudí určite aj v europarlamente. Ono keď sa na to pozriete logicky, prečo by to vlastne tý pajáci inak robili? Treba to vidieť reálne a nenechať sa oblbnúť, sú za tým len prachy
@Keby im šlo o skutočné riešenie problému, tak by už pred desiatimi rokmi začali so stavbou OBROVSKÝCH záchytných parkovísk na kraji mesta, v meste super perfektnú infraštruktúru MHD a zákaz alebo veľmi prísne obmedzenie vjazdu áut do najhorších zón. Ale to, čo sa v niektorých mestách podarilo, je len slabučký náznak toho, ako by to malo byť. Mnoho miest sa o také čosi ani len nepokúsilo (napr. tá naša slávna Bláááva), takže je to len čisto zhadzovanie tohto bremena na jednoduchých ľudí bez najmenšej snahy skutočne riešiť problém. Vláda, ktorá má reprezentovať ľudí a berie za to od nich peniaze, by sa mala aj snažiť tým ľuďom slúžiť a nie nad nimi panovať "železnou rukou zákonov a nariadení". Ale realita je taká, že tí, ktorí dostali od ľudí moc, ju zneužívajú a ľudia sú im ukradnutí.
take mesta ako rim milano maju preplnene cesty.kolona uplne benzna vec 5x denne a kludne aj hodinu sa v nej stoji kazdy den rano do prace a vecer z prace.plne preplene cesty su v celej europe.ludia dnes auto kupia za mesacnu vyplatu.v europe sa uz robili reportaze pytali sa ludi ukazovali im navrhy aj v novinach sa navrhovalo aby jazdili aspon 3 osoby v aute a odlahcia sa cesty.bolo to par rokov este pred tym dieselgate.z preplnenej 3 prudovky bude plny len pravy pruh a ten v strede napoly naplneny.odpovede ludi boli nic take kazdy chce jazdit sam a setrit svoj cas.skusali sa aj testy discipliny kazdy kilometer pred miestami spajania jazdych pruhov kde vznikaju kolony stalo policajne auto a kolony neboli vsetko slo plynule ak policia odisla znova kolona.skratka si to ludia robia sami.navr je uz davno zmaknuty pred mestami budu velke garaze parkovacie domy.podzemne -5 poschodi,nadzemne +6 poschodi tam sa za parkovne zaplati a odtial taxik vlak bus prenajom el auta alebo bicykel.takto to fuguje v zurich bern zeneva a pod.neni tam zakaz vjazdu no rusia sa parkovacie miesta.ludia maju svoje bicykle pri tych garazach.nove stavby napr byty ktore sa tam robia poslednych 10 rokov sa robia bez parkovacich miest skratka nebude kde parkovat nebude tolko aut.max su miesta pre elektroauta.tam kde bolo bezne parkovisko je uz len elektroparkovisko.no zase vsetko je tak zmaknute ze clovek kdekolvek nastupi na bus alebo elektricku.a pritom v tej krajine sa nechodi s autami ktore maju kontrolku emisii napr 1 fabia na emisnu.vsetko sa riesi pri stk.napichne sa to na diagnostiku technik vidi ze emisie su ok.plati sa len za stk.netreba to brat tak ako to novinari pisu ---zastrasuju---ze zakaz dizlom.zakaz bude ale len do mesta kde je to preplnene.okresky dialnice budu dizle jazdit kym bude ropa.
ja si myslím že sice byváme v europe ale sme strašne hlúpi , samy sebe robíme všeliaké zákazy obmedzenia a to len preto aby volaaký úradnik vymislý volačo. som zvedavý sčim budeme voziť tovar či čím budeme orat ,žat ba poliach zas skonmi , bývám na sídlisku kde roky trvá len zaviesť internet a nie vybudovať nabíjačky na autá. čo sme sa už celkom zbláznil tento svet, naftový motor či benzínový nezatracuje svet , ludia zpametajte sa už.
Osobne je mi šuma-fuk, či zakážu diesle v mestách alebo nie. Je to ich mesto a vedia prečo to robia. Som z Bratislavy a keď ráno a po obede vidím, čo sa valí po ceste a ten dym a smrad... Nie je to nič príjemné. Hlavne ak sa pozriete na veľa áut, tak prešli emisnou cez známosť, či úplatok. Alebo si pozrite rôzne fóra, kde ľudia najmä pri diesloch riešia, kde im čo najlacnejšie výberú filter pevných častíc, alebo ho prevŕtajú, ako zalepiť EGR ventil a podobne. Fóra sú toho plné. Ďalšou vecou je, že množstvo ľudí si kúpilo diesel a jazdí s tým max 10km na jeden záťah v meste. Ročne spravia tak 10-15 tisíc km a nie viac. Aký zmysel má mať potom diesel? Ako reálnejšie riešenie skôr vidím zavedenie emisných zón ako v Nemecku a pribudne to časom aj na Slovensku. Ak chce ísť človek autom do mesta, tak nech spĺňa určité kritériá s autom, alebo nech ho nechá pred mestom a do mesta príde verejnou dopravou. Emisná norma Euro 4 platí od roku 2005, čo je prakticky 13 rokov, Euro 5 od 2009 čo bude za chvíľu už 10 rokov, Euro 6 od 2014. Takže ak by napríklad zaviedli, že do mesta v roku 2024 nebudú môcť autá, ktoré nespĺňajú aspoň Euro 6, tak času je dovtedy dosť. Je to ešte 6 rokov, takže človek má dosť času sa prispôsobiť a premyslieť si, čo ďalej. Navyše v 2024 už budú mať prvé autá s Euro 6 10 rokov, takže nebudú ani nejak extra drahé. Chápem, že modla slovákov Octavia 1.9 TDI 1. generácie by to mala zrátané, ale tie motory sú Euro 2/3. A keď vidím, čo vychádza z tých áut a nie len škodoviek, ale aj Passatov, Golfov a podobných, tak 8/10 nemá nárok na EK a pritom ju majú. Nie som odporca dieslov, majú svoje opodstatnenie v istých druhoch áut, ako kamióny, autobusy, dodávky. Tam sa proste benzínový motor veľmi nehodí. Na druhej strane, by som tlačil na výrobcov, nech začnú robiť hybridy na autobusy a kamióny na princípe lokomotíva, t.j. dieslový agregát vyrába energiu pre elektromotor. Pri tomto systéme síce treba tankovať naftu a vznikajú emisie, ale sú podstatne nižšie a nižšia je aj spotreba, keďže dieslový agregát beží na optimálnych otáčkach celý čas, keďže iba zabezpečuje elektrickú energiu a elektromotor poháňa vozidlo.
@definuj čo to je staré auto? pre niekoho je staré auto keď má 5 rokov. Pre niekoho 10, pre niekoho 15, a pre niekoho ešte viac..
@Marek ex-TopSpeed.skToto bude problém,mnoho ľudí nechce nové autá aj ked na ne má peniaze
Ja tiež nechcem auto plné elektroniky,kde volant ani necítim že točím,78 stabilizačných systémov ma vyrovná už pri 2cm sklze v zákrute atd.... Obzvášť teraz,ked je moda že tieto systém sa nedajú úplne vypnúť
@GaboV tejto chorej dobe si jeden z posledných, čo má o niečo také záujem. Ja som sa v jednej diskusii vyjadril, aký je podľa mňa nezmyselný interiér novej Audi A6 s dotykovými displejmi a hneď ma tam išli zožrať, že nechápem čo znamená pokrok. Presne pre tento pokrok dnes stretne človek aspoň 10 krát za deň debila, ktorý miesto cesty čumí na tej svoj dotykový mobil a 10 metrov pred tebou ledva strhne volant, aby ti nedal čelný náraz do protismeru. Tomu hovorím ozaj pokrok. Presne pre túto debilnú dobu treba dať do auta aspoň 20 asistenčných systémov, ktoré nám pokroku-chtiví debili ochotne zaplatia a vďaka týmto systémom môžu čumieť do tých smartfónov a rozmýšlať nad pokrokom dnešnej doby a vlastne robiť všetko iné, len nie šoférovať, veď čo by šoférovali v aute na ceste za plnej premávky? Ešte treba pridať do auta aspon 2-3 poriadne drahé kurvítka, nazvime ich ekologickými opatreniami a ovce žerte a hlavne plaťte.
V dnešnej dobe je zasobovanie obchodov v mestách vyriešené jedine autami. Ak jedno 12t. auto dokáže zasobyť XY obchodov pri spitrebe 18l/100km, koľko bude potrebných benzínových dodaviek na rozvoz tohto tovaru? Cca 10ks. Pri spitrebe 7-8l/100km je to o koľko viac emisií ako z jedného nákladného auta. Nehovoriac o znečisteni pri výrobe tychto áut.
@pi... chlp 1488Podľa mňa sa to upraví ešte, keďže aj MHD musí jazdiť po meste. Skôr to vidím tak, že dajú na zásobovanie výnimku, ale s tým, že to musí byť aspoň Euro 5, možno Euro 6 emisná trieda. Ostáva ešte 6 rokov času dovtedy, takže zásobovanie má dosť času si obstarať auto, ktoré by to spĺňalo. Navyše v prípade nákladných áut od 7,5t vyššie je možnosť dodatočného namontovania zariadení na zníženie emisií, niečo to síce stojí, ale stojí to menej ako ďalšie auto.
Ked si to zoberiete z tohto hladiska ze keby to zakazali co s prebytocnou ropou viete kolko ludi pride kvoli tomu o pracu rafinerie,pumpy, na vsetkom zaraba stat a to je dalsich x veci coho sa toto tyka cize s toho vyplyva ze uz aj keby to zakazali tak si budte isty ze jazda s elektro autom co len s elektro aj v domacnosti tak sa zdvihne dan ze Vam vide lacnejsie zivit 3 spalovacie auta cize nech mi niekto nehovori ze je elektro usporne setrne zivotnemu prostrediu lebo to len nevzdelany clovek moze napisat co vidi ako to auto ide iba samo po svojej osi ale rafinerie na elektrinu a a vyrobu baterie likvidacia baterie to uz nikto nevididi toto auto je cisto neekologicke zivotnemu prostrediu a oni to vedia len si mydlia rucicky jak zarobime na blbcoch a tak to je ja osobne si elektro nikdy nekupim lebo kto premysla ten vie
Je siesne ako tu zopar jednotlivcov na malom bezvyznamnom Slovensku prehlasuje ako EU nemoze zakazat diesle. Ste na smiech. EU moze a evidentne jasne zacala zakazovat a vy s tym nic nespravite. Nikoho nezaujima aky novy diesel ste si kupili. Beztak potrva par rokov kym pridu tie opatrenia do praxe a dovtedy sa diesle vytratia z ponuk. Diesel je mrtvy lebo ho na jedinom kontinente kde sa predaval zacali zakazovat. Automobilky nemaju dovod ho dalej podporovat. Kto si mysli nieco ine je naivka...
Mame riešenie https://www.youtube.com/watch?v=zVt4_29qj0c
všimnite si odpor vzduchu Cx _
@skywaytu je to Cx vysvetlené https://www.youtube.com/watch?v=jW0wnuQ00Qg
@Marko KovacsEU je jebnuta ale nie preto ze zakazuje smradlave diesle, ale preto ze je***tymi limitmi nedokazala znizit bordel co ide s dieslov, lebo je dokazane ze produkuju to co pred 10 rokmi napriek DPF filtrom a zakazala vsetky zaujimave benzinove motory. V US maju same benziny a aj velke motory 5+ litrov a na pocet obyvatelov maju cistejsie ovzdusie ako EU.
Takze co som pisal ze diesle skoncili mate tu aj dokazane:
Česká automobilka Škoda Auto sa pripravuje na neodvratný koniec dieselových motorov a nástup elektromobilov. Chce investovať 2 miliardy eur do elektromobility a digitalizácie.
"Je to najväčší investičný program v histórii Škody," uviedol v rozhovore pre nemecký denník Handelsblatt predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier.
V rámci portfólia automobilky sa zmena stratégie prejaví rýchlo. Tohtoročná modernizovaná verzia Fabie sa už nebude predávať s dieselovým motorom, to isté bude od roku 2019 platiť pre novú generáciu modelu Rapid.
Práve u menších modelov vymiznú naftové motorizácie najrýchlejšie. Pri modeloch, ktoré sú vhodnejšie na dlhšie trasy, sa dieselové motory budú vyrábať najdlhšie.
Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/20774288/skoda-sa-pripravuje-na-koniec-dieselov-a-planuje-...