Ako už spomenulo pár chytrých ľudí z našej branže, reklamy na autá sú rovnaké ako všetky ostatné typy reklám. Všetko čo v nich vidíte, je zidealizované, dokonalé a podané v obrazových a myšlienkových skratkách tak, aby brnkli na vaše emócie a v priebehu pár sekúnd vzbudili váš záujem, respektíve túžbu.
Je to vlastne tak trochu ako vaše profily na Tinderi. Tiež sa v nich v skratke snažíte povedať, že ste sexi, inteligentní, spontánni, dobrodružní, zdraví, bohatí a umelecky založení. Je to totiž oveľa zaujímavejšie, ako napísať, že beriete nadčasy, aby ste si kúpili ladený výfuk na Fabiu a vaše športovanie sa obmedzuje na playstation a FIFA 22. Zároveň však (tak ako v reklame) tá druhá strana vie, že realita bude trochu šedivejšia...
Podobnou skratkou ide na diváka aj najnovšia epická reklama na aktuálny Land Rover Defender, tentoraz sa však niečo pokazilo. Britský dozorný úrad ASA ju zakázal.
Prekvapivo sa tak nestalo preto, že podľa automobilky kone poznajú semafory a riadia sa nimi. Dokonca im neprekážal ani policajt usmerňujúci premávku v púšti alebo dokonca umývačka pod vodopádom. To všetko je podľa regulačného úradu v poriadku – čo nás trochu zaráža, pretože už raz chcel zakázať inzerát Defendera v lese, ktorý tým vraj ubližuje prírode. Nie, tentoraz mu prekážalo niečo iné.
Spot bol stiahnutý z vysielania kvôli poslednej scéne. V nej Defender cúva k okraju skalného previsu a samozrejme celkom nelogicky mu pritom s približujúcou sa hlbinou pípajú parkovacie senzory. Síce netušíme, prečo by mal niekto za volantom robiť podobný nezmysel, ale ASA má tentoraz pravdu v tom, že snímače v nárazníkoch samozrejme registrujú prekážky a nie priepasť za autom. A aj keď to vám alebo nám môže pripadať absurdné, pretože si realitu domyslíme, skutočne sa môže nájsť ktosi, kto tomu uverí (viz nálepky s výstrahami typu „Nesušte mačky v mikrovlnke").
Čo je pre nás trochu záhadou, je skutočnosť, že Land Rover musel stiahnuť reklamu ako takú. Pretože aj keď má regulačný úrad pravdu, teda že parkovací snímač nedokáže reagovať na prázdny priestor, stále dosť dobre nechápeme, prečo nestačilo upraviť zvukovú stopu. Veď sa na to pozrite...
zdroj: Cardealermagazine