Aktivistické hnutia ako Brandalism, Extinction Rebellion, či im podobné sa už stihli vyznamenať niekoľkými svojimi agresívnymi kampaňami, v rámci ktorých, okrem iného, útočili na veľké SUV, striekali na autá farbu, či ich inak poškodzovali. Ich údajným cieľom bolo upozornenie na problematiku, ktorej politici nevenujú dostatočnú pozornosť, no má zásadný negatívny vplyv na životné prostredie a zdravie ľudí. Aktivistom prekáža, že automobilky stále vyrábajú veľké a ťažké SUV namiesto elektromobilov ohľaduplnejších k svojmu okoliu. Ich najnovšia aktivita prechádza priamo do reklamného prostredia billboardov. Na území Nemecka, Francúzska a Anglicka začali na verejných miestach umiestňovať reklamy priťahujúce pozornosť k spomínanej problematike SUV.
Veľké SUV údajne ohrozujú najmä chodcov a deti na uliciach.
Jedine elektromobil, nechceme ani hybrid
„Zmyslom tejto kampane parodujúcej reklamy automobiliek na SUV je poukázať na zavádzajúce reklamy a agresívne lobistické taktiky používané automobilkami BMW a Toyota, ako je napríklad propagácia hybridných vozidiel na benzín namiesto batériových elektromobilov,“ tvrdí vyhlásenie Extinction Rebellion. Podľa aktivistov sa škodlivosť SUV vyrovná škodlivým účinkom cigariet a ich propagáciu treba nevyhnutne zakázať. Rovnako ako to vyspelý svet ukázal v prípade reklamy na tabakové výrobky. Podľa Tona Merrimana z organizácie Brandalism práve BMW a Toyota síce avizujú zainteresovanosť v ochrane ovzdušia, no do výroby a predaja áut na fosílne palivá neustále investujú prevažnú časť svojich prostriedkov. „Toyota a BMW využívajú taktiku reklamných kampaní na propagáciu nadrozmerných SUV, ktoré stále viac a viac upchávajú mestské štvrte,“ dodal Merriman. Aktivisti zároveň vystupujú aj proti elektrickým SUV, ktoré podľa nich zaberajú veľa miesta na parkoviskách a neprimerane ohrozujú chodcov. Reakcie dotknutých automobiliek na uvedenú billboardovú anti-kampaň zatiaľ nie sú známe.
zdroj: Euronews, Brandalism, BrusselsTimes