Súdy medzičasom nariadili v niektorých oblastiach zákazy vjazdu starých dieselových áut. Väčšina zákazov začne platiť práve tento rok, teda v 2019.
Nemecko patrí medzi popredné krajiny, kde sa v mestách snažia obmedziť pohyb naftových áut. Nemci, známi zmyslom pre detail, však tiež nemajú úplne jasno, čo a ako s týmto zákazom. Šéf Združenia komunálnych podnikov a primátor mesta Mainz Michael Ebling, tvrdí, že tieto zákazy spôsobia akurát chaos a zmätok. "Jednotlivé obce úplne odlišne pristupujú k spôsobu ich uplatnenia. Tie sa v praxi postarajú o úžasný chaos," povedal pre agentúru DPA.
"Nie som zástancom žiadneho zákazu vjazdu dieselov," dodal. Na druhej strane plne rešpektuje rozhodnutia súdu v zmysle platného práva. Štát podľa neho musí tieto rozhodnutia dodržať, a to hoci aj napriek ťažkej vykonateľnosti a hlavne ekonomickej nákladnosti.
Žijete alebo dlhodobo pracujete v Nemecku? Jednoznačne pozerajte po ekologickejších vozidlách, ktoré využívajú alternatívne pohony. Kúpa aj novšieho dieselového auta nesie veľké riziká...
Aby toho nebolo málo, nemecké ministerstvo dopravy oznámilo, že už vypracovalo a schválilo požiadavky úpravy starších dieselových áut. Minister dopravy Andreas Scheuer vysvetlil: „Teraz sú na ťahu výrobcovia, aby vyvinuli účinné systémy, s ktorými bude možné dodržať všetky limitné hodnoty a predpisy.“ Len čo budú splnené, Spolkový úrad pre cestnú dopravu (KBA) bude urýchlene udeľovať povolenia, aby sa systémy čo najskôr dostali na trh. Tieto technické úpravy (prevažne aktualizácia softvéru) na motoroch predstavujú akýsi balík opatrení vlády. Tento balík by mal zlepšiť kvalitu ovzdušia v mestách.
Slováci si vážnosť situácie neuvedomujú, alebo ju nepociťujú. Skôr či neskôr nejaké obmedzenia dorazia aj k nám.
Foto: Shutterstock
Zdroj: openiazoch.zoznam.sk, teraz.sk