Keď BMW v roku 1994 odkúpilo celú skupinu Rover aj s terénnou značkou Land Rover, mnoho ľudí tušilo, že príde aj prvé SUV z Mníchova. Práve Land Rover so značkou Range Rover v 80 a 90-tych rokoch získal veľkú popularitu medzi SUV modelmi.

A práve Range Rover P38 od roku 1994 je pre mnohých takou predlohou pre prvú generáciu X5. Pod tlakom hlavného dizajnéra značky BMW Chrisa Bangle bol Frank Stephenson, ktorý na začiatku dostal na celý projekt s prototypom 6 mesiacov. Avšak počas cesty na stretnutie s členmi tímu, ktorí vyvinuli prvú X5ku, dostal Stephenson len čas v lietadle, aby im predstavil aspoň niečo, nejaký návrh dizajnu. A vtedy sa zrodil dizajn prvej generácie X5. Samozrejme ako prototypu.

Podľa rozprávaní Stephensona boli spomenutí pracovníci nielen zodpovední za vývoj X5, ale dávnejšie stáli aj za zrodom Lamborghini Miura, čo bolo pre Stephensona ako stretnutie s Michelangelom, da Vincim a Rembrandtom. Tvrdí tiež, že v jeho návrhu dizajnu chcel priniesť viac elegancie, ako len vplyv vyššej karosérie do terénu. Samozrejme so zachovaním typického BMW podpisu, Hofmeister-ovej krivky na D-stĺpiku. Nuž, ani veľmi rýchly náčrt dizajnu tak nemusí znamenať zlý výsledok. A čo vy hovoríte na dizajn prvej generácie X5? Podaril sa?

Zdroj: jalopnik.com