Pripravovaná Škoda Octavia štvrtej generácie sa na malú mediálnu pozornosť rozhodne sťažovať nemôže. S jej blížiacou sa premiérou naplánovanou na november tohto roku sa pozornosť médií a rôznych paparazzi s kamerami a fotoaparátmi v rukách stupňuje. Testované zamaskované Octavie ich tak majú neustále za zadkom. Stalo sa tak aj v Alpách, kde automobilka momentálne testuje verziu RS. Práve Octavia Combi v tejto športovej výbave mala na alpských cestách nepríjemnú nehodu. Po náraze do protiidúceho MPV Opel Zafira do Octavie zozadu ešte narazil VW Golf. Celú situáciu krátko po nehode, k veľkej „radosti“ vývojových pracovníkov, nafotilo niekoľko automobilových paparazzi. Havarovanú zamaskovanú Octaviu RS testovací tím okamžite prikryl plachtou a po krátkej jazde na odťahovke zamieril v nákladnom aute späť do českej centrály automobilky Škoda.
Octavia RS štvrtej generácie by sa mala ukázať ako plug-in hybrid s elektrickým dojazdom 70 km.
Pri nehode nebol nikto zranený, zamaskovaný prototyp však zostal na odpis a nebol schopný ďalšej jazdy (rovnako ako Opel Zafira z protismeru). Príchod sériovej verzie na trh by táto nepríjemnosť nemala ohroziť, verziu RS by mala automobilka verejnosti ukázať už v priebehu budúceho roku. Tá má mimochodom dostať plug-in hybridný pohon, ktorý jej zabezpečí špičkovú dynamiku a únosnú reálnu spotrebu. Technické detaily si necháva automobilka zatiaľ pre seba, prezradila len toľko, že na elektrický pohon by mala Octavia plug-in hybrid zvládnuť až 70 km.
Poškodená Octavia opustila miesto nehody na odťahovke. Rovnako ako poškodená Zafira ťahaná za autom.
Nehoda zamaskovanej Octavie vzbudila značnú mediálnu pozornosť a informovalo o nej viac médií. Zaujímavosťou je stále svietiaci svetlomet havarovanej Octavie. To len dokazuje, s akou naliehavosťou ju testovací tím po nehode nakladal.
Prečo práve Alpy?
Horské cesty a priesmyky s obľubou používajú na testovanie svojich áut všetky automobilky. Práve v horských stúpaniach dolaďujú chladiace sústavy jednotlivých výkonových verzií, neraz si pri testoch prototypov dokonca, rovnako ako Octavia na fotografiách, pomáhajú naloženými prívesmi zvyšujúcimi záťaž hnacieho mechanizmu. Prívesy slúžia aj na ladenie algoritmov elektronických stabilizačných systémov a skúšanie výdrže a odolnosti brzdových systémov.
Záťažové testy s prívesmi dokonale preveria chladiaci systém, stabilizáciu a brzdy auta.