Pokiaľ ide o motor, vieme, že pôjde o preplňovaný radový šesťvalec z nových BMW X3 M a X4 M. Nebude to teda odchádzajúca pohonná jednotka S55, ale od základu premyslená verzia nového B58, ktorý nájdeme aj v novej Toyote Supra. Samozrejme s prívlastkom "S".
Nová M3 príde aj s novým motorom, ktorý spoznáme v X3 M a X4 M pravdepodobne už onedlho na autosalóne v Ženeve.
Spolu s ním príde aj 8-stupňový automat, na rozdiel od 7-stupňovej robotizovanej dvojspojkovej prevodovky v odchádzajúcej M3. Keďže aj nová M5 využíva už automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom, podobný hnací systém môže dostať aj nová M3, teda aj pohon všetkých kolies M xDrive. O manuálnej verzii sme už písali minule, ak príde, tak ako základná verzia v štýle „Pure“.
Čo sa týka hybridnej pohonnej jednotky, je veľmi vzdialená realita. Pravdepodobne kvôli vysokej možnej cene a aj kvôli vysokej hmotnosti sa zatiaľ s hybridným systémom veľmi nepočíta. Jednoducho by mohla M3 síce byť rýchlejšia na rovinke, ale stratila by svoju „hravosť“ v zákrutách.
Keď sa pozrieme na snímky, uvidíme vizuálne širšie boky voči štandardnej 3ke. Nárazníky sú však stále zahalené maskovacou fóliou. Tak isto aj spätné zrkadlá nevyzerajú ako tie M zrkadlá, ktoré sú na skoro každom M automobile. Novú M3 by mali predstaviť ešte tento rok, na autosalóne v Ženeve pravdepodobne predstavia najprv oficiálne kombi verziu G21 a vo Frankfurte možno novú M3ku.
Zdroj: evo.co.uk