Pre koncern PSA je teraz kľúčové identifikovať oblasti, v ktorých môže znížiť po nákupe náklady tak, aby s tým súhlasili aj odbory a vláda. V súčasnosti je totiž Opel stratovou firmou.
Cena sa má skladať z 1 miliardy v peňažných prostriedkoch a 1 miliardy v záväzkoch (pravdepodobne PSA prevezme nesplatené záväzky GM v hodnote 1 miliardy). Nič nie je ešte definitívne dohodnuté, takže výsledná cena môže byť pokojne aj iná.
Pre koncern PSA je teraz kľúčové identifikovať oblasti, v ktorých môže znížiť po nákupe náklady tak, aby s tým súhlasili aj odbory a vláda. V súčasnosti je totiž Opel stratovou firmou. Francúzi preto musia vymyslieť, ako dostať Opel do kladných čísel, inak nemá transakcia zmysel. Vlády Nemecka a Británie sa obávajú prípadného prepúšťania v továrňach po zlúčení Opelu s PSA.
Šéf PSA, Carlos Tavares, sa snaží znížiť napätie a vyhlásil, že Opel zostane aj naďalej nemeckou firmou s nemeckým manažmentom. V najbližších rokoch teda nemusíme čakať žiadne zásadné zmeny. Z dlhodobého hľadiska však bude zaujímavé sledovať počínanie koncernu PSA, ktorý má pod sebou značky Peugeot, Citroen a DS. Opel je totiž mainstreamovou značkou a v mnohých segmentoch konkuruje priamo výrobkom PSA. No nákupom značky Opel by sa koncern PSA stal druhým najväčším automobilovým výrobcom v Európe. Jednotkou je VW Group.
Zdroj autonews