Štát pritom pôvodne plánoval pre 44 200 vyradených vozidiel dotáciu až vo výške 55,250 mil. eur. Celkovo sa však podľa združenia šrotovné využilo iba na 39 275 vozidiel, z toho 21 216 v prvej vlne a 18 059 v druhej vlne. Vyfakturovaná cena pritom v oboch dohromady dosiahla 365,047 mil. eur a celková dotácia predajcu 35,067 mil. eur.
Najúspešnejším dovozcom v predaji s dotáciou na šrotovné bol Renault, nasledovaný Škodou Auto a Kia Motors. Najpredávanejším modelom sa stal Renault Thalia. Za ním sa umiestnili Škoda Fabia 2 a Kia Cee´d. Priemerná fakturovaná cena auta bola podľa informácií združenia v prvej vlne 8 985 eur a v druhej 9 659 eur.
V obidvoch kolách sa vyradilo 44 200 vozidiel s priemerným vekom 21 rokov. Najvyraďovanejšou značkou bola značka Škoda za ňou nasleduje VAZ a Fiat. Najviac vyradených vozidiel bolo v Prešovskom kraji, z okresov bola na prvom mieste Bratislava. Viac ako 54 % vlastníkov vozidiel, ktorí dali zlikvidovať staré vozidlo, bolo starších ako 50 rokov.
Šrotovné podľa združenia pomohlo obnoviť vozidlový park, avšak malo na jeho vekovosť iba nepatrný vplyv. "K prvému januáru 2010 jazdí na slovenských cestách 1 591 073 osobných automobilov s priemerným vekom 11 rokov," upozorňuje.
V prvej aj druhej vlne šrotovného vyčlenil štát prostriedky na podporu 22 100 vozidiel. V prvom kole dotoval štát nákup vozidla 1 500 eurami, ak predajca poskytol zľavu vo výške 500 eur, alebo 1 000 eurami, ak predajca neprispel ničím. V druhom kole už Ministerstvo hospodárstva SR poskytlo dotáciu vo výške 1 000 eur za podmienky, že predajca tiež poskytol zľavu najmenej 1 000 eur.
Zdroj: SITA