Hovorí sa, že nová generácia Mercedesu CLA mala byť pôvodne len elektrická. Veď si spomeňte, ako automobilka pár rokmi tvrdila, že posledný nový model so spaľovacími motormi bude (súčasná) trieda E. Situácia sa však zmenila. A aj preto dostala nová modulárna platforma MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) i bežné spaľovacie motory.
Nemci k nej vyvinuli agregát s kompaktnejšími rozmermi a výsledkom je nový celohliníkový benzínový štvorvalec M252 s objemom 1,5 litra (1496 cm3) a kompresným pomerom 12:1, ktorý pracuje v Millerovom cykle a je približne o 17 percent menší ako iné porovnateľné motory.
48 V, ale nie mild
Ide o 48-voltový hybrid, ktorý patrí do práve vznikajúcej rodiny modulárnych pohonných jednotiek s označením FAME (Family of Modular Engines), pričom autori kvôli kultivovanosti zvolili štvorvalec namiesto trojvalca.
Spaľovacia jednotka je spojená s novou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 8F-eDCT, ktorá má v sebe integrovaný elektromotor s výkonom 20 kW, teda 27 koní. Podľa Mercedesu auto zvládne čisto elektricky rýchlosť 100 km/h a rekuperuje výkonom 25 kW na všetkých 8 prevodových stupňoch. Získanú energiu ukladá pomerne malá prídavná trakčná batéria s kapacitou 1,3 kWh.
Všetky detailné parametre nového zážihového motora zatiaľ nepoznáme, ale Mercedes prezradil, že hybridné CLA by sa malo priemernou spotrebou vyrovnať naftovým motorom a bude dostupné s výkonom 100, 120 a 140 kilowattov, inak povedané 136, 163 alebo 190 koní. Automobilka okrem toho naznačila, že časom by mohli doraziť ešte o niečo výkonnejšie varianty.
Zaujímavé tiež je, že motor nemá klasický štartér s pastorkom. Jeho funkciu kompletne preberá spomínaný elektromotor.
Dojazd až 750 km
Nová generácia elektrického pohonu Electric Drive Unit - EDU 2.0 bola vyvinutá na základe skúseností z konceptu Vision EQXX. Nemci ju budú montovať na novú modulárnu platformu MMA s 800-voltovou architektúrou.
Tá dovoľuje nabíjať batérie maximálnym výkonom 320 kilowattov, takže v priebehu 10 minút by malo byť možné predĺžiť dojazd o 300 kilometrov. Inak budú v autách integrované nabíjačky striedavého prúdu s výkonom 11 alebo 22 kW.
Základná verzia elektrického CLA s pohonom zadných kolies využíva elektromotor s výkonom 200 kW, teda 272 koní, v kombinácii s dvojstupňovou redukčnou prevodovkou (prvý stupeň s pomerom 11:1, druhý 5:1, ktorý umožní posunúť maximálku na 210 km/h).
Modely so systémom 4Matic dostanú druhý elektromotor namontovaný na prednej náprave naladený na 80 kW, inak povedané 109 koní, ktorý sa bude kvôli spotrebe pri nízkom zaťažení odpojovať.
Konštruktéri si dali za cieľ predĺžiť dojazd podľa WLTP na 750 kilometrov. Túto hodnotu chcú dosiahnuť s kapacitou 85 kilowatthodín, pri priemernej spotrebe len 12 kWh na 100 kilometrov. Ide o batériu typu NMC (nikel-mangán-kobaltová) so štyrmi samostatnými modulmi s hmotnosťou 496 kg.
V lacnejších základných verziách elektrického CLA nájdete lítiovo-železo-fosfátové akumulátory (LFP) s podstatne menšou kapacitou 58 kWh, ale zároveň s veľmi podobnou hmotnosťou 484 kg. V oboch prípadoch budú články chladené kvapalinou.