Hoci je v prevádzke len s jednou rúrou a druhá rúra je v nedohľadne, aj naďalej je tunel Branisko najdlhší cestný tunel na Slovensku. O toto prvenstvo ho zrejme už budúci rok pripraví tunel Višňové.

Zatvorené Branisko spôsobí motoristom problémy. NDS zamestnáva tunelových expertov a tí každoročne vyhodnocujú reálne trvanie naplánovaných uzáver tunelov a tým sa snažia optimalizovať čas ich trvania, ubezpečujú diaľničiari. "V Národnej diaľničnej spoločnosti sa snažíme neustále zlepšovať proces pravidelnej údržby a servisu tunelov naprieč Slovenskom," dopĺňa NDS.

V prípade tunela Branisko sa zjavne nepodarilo naplánovať iba nočnú uzáveru, ako tomu bolo pri niektorých iných tuneloch v rámci diaľničnej siete SR (napr. tunel Sitina na D2 či tunel Bôrik na D1).

Obchádzková trasa namiesto tunela Branisko

Čo sa bude v tuneli Branisko presne diať? "Štandardne údržba pozostáva z čistenia ostenia, chodníkov, vozovky, kanalizácie, osvetlenia, priečnych prepojení, mostov, taktiež merania tlaku v požiarnom vodovode alebo zo sanácie trhlín. Uskutočnia sa taktiež odborné prehliadky a skúšky technologického vybavenia," spresnila NDS.

Pre vodičov, ktorí budú týmto úsekom D1 v danom čase prechádzať, je relevantné poznať obchádzkovú trasu: ide o cestu I/18 v oboch smeroch. Konkrétne bude obchádzka vedená od križovatky D1 - I/18 Beharovce po Branisko východ a od križovatky D1 - I/18 Beharovce až po križovatku D1 - I/18 Široké.

Zdroj: NDS, TASR