J
51.00
@FantomasManJa o tom viem, len ľudia vždy vytiahnu, že v Číne sa predáva XY BEV a potom padajú argumenty, že to ide. Podobná situácia je aj v Nórsku, kde len za napríklad taký Peugeot 208 so spalovacím motorom, čo bežne stojí 14 tisíc € plus mínus v celej Európe, tak tam stojí cez 24 tisíc €, lebo dane. A to si ho len kúpil. Za ďalšie 4 roky na daniach ide ďalších 8-10 tisíc € podľa toho, kde žiješ a to si s ním ešte nejazdil, len to, že ho vlastníš. Takže to si na 32-34 tisíc € za obyčajnú 208. Samozrejme, že keď potom kúpiš e208 (elektrickú verziu), ktorá stojí okolo 33 tisíc € v Európe, tak tam stojí okolo 27 tisíc (vozidlá do cca 43 tisíc € teda 500 tisíc NOK sú oslobodené od dph 25%), dotácie atď a za 4 roky za ňu reálne zaplatíš okolo 20 tisíc €, tak si asi nekúpiš ICE verziu. Pritom je to to isté auto s tou istou výbavou. Ak si k tomu prirátáš hneď dotáciu, tak ICE 208 je na kúpu drahšia ako BEV e208.
ICE verzia 208 bez daní v Európe stojí bežne 11 200€ plus mínus, teda Nórsko na ňom poberie za 4 roky dane za viac ako 22 tisíc €, vs e208 (BEV) kde síce to auto stálo 27 tisíc €, alebo po 4 rokoch sa ti vráti na daniach a dotáciách cca 7-8 tisíc. A niekto sa potom čuduje, že prečo sú v Nórsku tak populárne BEV. Samozrejme to sme ešte netankovali a nejazdil s ICE verziou 208. Tam tiež naskáču pekné sumy, plus rôzne zákazy vjazdu atď. Ak to ešte rozšíriš, tak BEV bez dane, čo stojí do 43 tisíc € napríklad taký Ioniq 6, v plnke, tak ten ťa stojí toľko, čo ICE 208 v základe za 4 roky. Čo si potom kúpiš?
Jazdím na: MG MGF 1.8 MPI
Odpovedať