Nebývalé zvyšovanie daní na Slovensku
Daň z pridanej hodnoty bude v SR od roku 2025 oveľa vyššia. Namiesto 20 percent sa od nového roka zdvihne na 23 percent. Dostaneme sa tak na úroveň Maďarska, no treba povedať, že vo vyspelej Európe sú bežnejšie naopak nízke sadzby. Slovensko sa však vydáva opačnou cestou. Pre motoristov to známená zlé správy.
Ak si budete chcieť v novom roku kúpiť nové auto, je vysoká pravdepodobnosť, že zaň zaplatíte viac.
Pokiaľ budete musieť ísť s vozidlom do servisu, nie je jediný dôvod, prečo by mali servisy znášať zvýšenú DPH sami. Práve naopak. Prenesú ju na koncových zákazníkov. A dalo by sa takto pokračovať ďalej.
Pri DPH to nekončí. Ešte viac zdania Slovnaft!
Áno, vláda síce môže argumentovať znížením DPH na základné potraviny na 5 percent a možno ešte niektorými ďalšími menšími ústupkami, no čo sa týka motoristov, ich život zdražie. Zabolí to o to viac, že na auto sú často odkázaní aj ľudia s nižšími príjmami, pokiaľ žijú niekde, kde nie je dobrá dostupnosť verejnej dopravy. Nemajú na výber a štát ich teraz oberie o viac peňazí.
Čo sa týka palív, už dlho sa hovorí o tom, že na Slovensku sú dane vzťahujúce sa na palivá príliš vysoké a v čase vysokých cien PHM počas energetickej krízy sa veľa hovorilo o ich možno znížení. Politici vtedy nezasiahli a rovnako nepomôžu ľuďom ani teraz. Naopak, spolu so spotrebnou daňou sa platí za benzín či naftu aj DPH a tá teraz pôjde nahor.
Plus netreba zabúdať na ďalšiu súčasť takzvaného konsolidačného balíčka: štát chce osobitým spôsobom ešte viac zdaniť rafinérie (v našom prípade Slovnaft) a získať tak 36 miliónov eur navyše. Či sa nám to páči alebo nie, to bude opäť ďalšia motivácia pre Slovnaft k tomu, aby tankovanie prosto zdražil...
Ak by sme sa držali prepočtu Denníka N, mesačne štát zoberie v priemere každému o 40 eur viac ako doposiaľ. Ak to sčítame, to je takmer 500 eur ročne s tým, že mnohí zaplatia v individuálnych prípadoch ešte omnoho viac.
Zdroj: TASR, Denník N / foto: cz.depositphotos.com