Zeekr, respektíve Geely sa netají ambíciami stať sa lídrom v oblasti nabíjacej infraštruktúry. Za posledné tri roky zvýšila výkon svojich staníc z 360 kW na 600 kW, neskôr na 800 kW a teraz prichádza s 1,2 MW. Aktuálne prevádzkuje v Číne 826 nabíjacích staníc so 4 007 nabíjacími bodmi a do roku 2026 plánuje rozšíriť sieť na 10 000 nabíjačiek.

Nová stanica má desať konektorov, pričom maximálny výkon 1,2 megawattu má zvládnuť každý jeden. Ide o plne kvapalinou chladený systém, ktorý je navrhnutý pre novú generáciu elektromobilov. Zatiaľ totiž žiadny sériovo vyrábaný osobný batériový automobil takýto výkon nevyužije naplno – Zeekr však pomerne jasne ukazuje, kam by sa mal trh uberať.

Súboj s BYD a Teslou?

Ešte začiatkom marca 2025 sa zdalo, že prvenstvo v ultra-rýchlom nabíjaní patrí ďalšej čínskej značke BYD. Ich 1-MW nabíjačka dokáže pridať 2 km dojazdu za sekundu, respektíve v ideálnych podmienkach 400 km za 5 minút. BYD plánuje v prvej vlne nainštalovať 500 týchto staníc, celkovo až 4000 po celej Číne. Pre porovnanie, Tesla V4 Supercharger zvládne maximálne 500 kW, čo je len polovica výkonu BYD, nehovoriac o nabíjačke Zeekr, ktorá pridá ďalších 200 kW.

*Presné hodnoty predĺženia dojazdu v priebehu 5-minútového nabíjania Zeekr zatiaľ neuviedol, no očakáva sa, že prekoná BYD.

Pripravení na budúcnosť

Hoci dnes neexistuje osobný elektromobil, ktorý by dokázal využiť 1,2-MW nabíjací výkon, Zeekr naznačuje, že nabíjanie elektromobilu má byť otázkou len pár minút, respektíve na úrovni bežného tankovania. Nové batérie Zeekr už dnes umožňujú nabitie z 10 % na 80 % za 10,5 minúty, pričom v chladnom počasí (- 10 °C) to zvládnu pod 30 minút.

Zeekr svojou technikou posúva hranice a ukazuje, že Čína je v oblasti elektromobility a infraštruktúry o krok pred zvyškom sveta. Súboj o najrýchlejšie nabíjanie sa tak presúva do nového megawattového levelu – a Zeekr je aktuálne na čele pelotónu.