Cadillac ATS má ambíciu byť najvyváženejším, najšportovejším a vodičsky najviac orientovaným autom v strednej triede prémiových áut. Nič ťažšie si už v USA za cieľ asi zvoliť nemohli, ale skúšať treba...
Cadillac ATS sa v predaji na domácom trhu objaví začiatkom leta a keďže značka nutne potrebuje v predajniach čo najviac áut, je celkom možné, že aj z tohto typu už čoskoro pripravia kupé a kombi.
V starom koncerne GM by bol typ ATS len skrátený CTS, v lepšom prípade. V horšom by to bol prepracovaný Chevy Malibu. Nový GM sa k téme športového sedanu strednej triedy postavil zodpovedne. Pochopili, že zmenšenie veľkého sedanu by prinieslo prerastený, ťažký a ťarbavý sedan, ktorý by nemohol vyhovieť významu slova športový. Na druhej strane, vývoj ATS na báze predokolky by nemal šancu ponúknuť požadovanú dynamiku a zaujímavé jazdné vlastnosti.
V prípade ATS preto v Cadillacu začali úplne od začiatku. Pripravili ľahkú kompaktnú platformu s takmer ideálnym rozložením váhy 50/50 so zadným, prípadne 4x4 pohonom. Výsledkom je platforma Alfa s rázvorom 2776 mm.
Nezávislé zavesenie kolies má vpredu pružiacu vzperu s oddelenými vodiacimi tyčami a hrebeňové riadenie od ZF. Zadná náprava je tiež viacprvková zložená z hliníkových a odľahčených oceľových komponentov. Obe nápravy majú skrutné stabilizátory a nápravnice uložené cez silentbloky pre redukovanie prenosu hluku a vibrácií do interiéru.
Na brzdenie sú použité výhradne kotúčové brzdy s rôznymi rozmermi podľa toho, či sa jedná o 2,5 litrový štvorvalec, 2,0 turbo, alebo 3,6 V6. Dve výkonnejšie verzie majú väčšie predné kotúče s vnútorným chladením Brembo so 4-piestikovými strmeňmi.
Základ ponuky tvoria 17" disky. Výkonnejšie verzie sú k dispozícii s 18" diskami a v prípade voľby športovejšieho pruženia je súčasťou balíčka samosvorný diferenciál, ostrejší prevod riadenia a tretiu generáciu aktívneho pruženia MagneticRide.
Základným motorom je teda atmosférický 2,5 švorvalec Ecotec známy z typu Malibu. Motory sú v ATS montované výhradne pozdĺžne. Výkon základnej verzie zvýšili na rovných 200 k vďaka otvorenejšiemu saniu a výfuku. Tento bude v ponuke výhradne s klasickou 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Druhá voľba je dvojliter Ecotec Turbo. Jedná sa o motor od Opela známeho napríklad z novej Astry OPC. Tu je vyladený na 270 k v prospech mierne plochejšieho priebehu krútiaceho momentu. Ten je v ponuke so 6 stupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. Ak by ste ho chceli s pohonom 4x4, musíte mať automat.
Vrcholom ponuky je 3,6 liter V6 s výkonom 318 k. Tento by mal byť schopný dorovnať nemeckú ponuku veľkých šesťvalcov (nebavíme sa o verziách AMG či M). Tento motor bude tiež v ponuke s pohonom zadnej alebo oboch náprav. Na najvýkonnejších Nemcov by mal Cadillac neskôr vytiahnuť verziu ATS-V. Len pre zaújímavosť, pod prednú kapotu sa pozdĺžne zmestí aj motor V8 z Corvette :) Pre priaznivcov úspornej jazdy výrobva medzičasom potvrdil aj dízlovú verziu.