Klasická konfigurácia dvojiter turbo a predný pohon v prípade Astry GTC OPC nadobúda novú dimenziu. Odhliadnuc od Ford Focus RS, ktorý má síce 305 koní, no má 2,5 litrový radový 5-valec, Astra GTC OPC má najvýkonnejší dvojliter turbo na svete použitý v tomto segmente. Priamovstrekový štvorvalec má až 206 kW (280 k) a 400 Nm. Vďaka tomu dokáže toto auto siahnuť na 250 km/h. Šprint na 100 km/h zvládne aj vďaka samosvoru táto ostrá predokolka za rovných 6 sekúnd.

Vnútri sú najväčšou zmenou úplne nové športové sedadlá Recaro. Sme zvedaví na to, ako sa v nich sedí.

Rovnako ako bežné sériové modely aktuálnej Astry, aj OPC používa inovatívnu verziu prednej nápravy typu McPherson. Opel ju volá HiPerStrut a pre najostrejšiu verziu ju doplnil o samosvor. Okrem toho je podvozok tejto krásky doplnený o elektronický adaptívne tlmiče FlexRide. Tlačidlami Sport a OPC môže vodič meniť nie len tuhosť pruženia, ale aj citlivosť plynu a účinok posilňovača riadenia v dvoch ďalších stupňoch.


Astra GTC OPC nakoniec dostala kolesá o ktorých sme boli minulý rok presvedčení, že sú určené len na výstavné verzie a koncepty. Na oboch nápravách sú použíté pneumatiky s rozmermi až 245/40 R20. Tie prekrývajú výkonný brzdový systém Brembo s vŕtanými vetranými kotúčmi.

Na domácom trhu sa Astra bude predávať od 34 250 €. U nás sa v predaji objaví koncom jari 2012.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Supersedačky sú nie len zaujímavo tvarované, ale aj extra ľahké. Napriek ich robustnému tvaru majú vďaka novým materiálom až o neuveriteľných 45% nižšiu hmotnosť a ponúkajú nižší posed ako v predošlej verzii. A to sú dôležité zmeny, lebo práve tieto dve veci boli jednými z hlavných výčitiek staršej Astry OPC.