Prakticky pri každom predstavení ostrejšej verzie Peugeota ostatných 20. rokov sa model 205 GTi z konca 80. rokov nezabudol spomenúť. Žiaľ, doposiaľ asi ani jedna zo športových verzií 106, 206 a 207 neponúkla pilotom presne to, čo našli v 205-ke. Možno to bude znieť ako klišé, ale tentokrát by to už konečne mohlo výjsť. Na svoju dávnu legendu odkazuje aj samotný výrobca.


Pod prednou kapotou je až neskutočným množstvom modelov od Mini, Peugeot a Citroen preverený 1,6 litrový prepĺňaný radový 4-valec THP. V tomto prípade má mať výkon rovných 200k a bude spojený so 6-stupňovým manuálom, presne ako v type RCZ. To by malo stačiť na odpal na stovku z miesta za menej než 7 s, čo je v teritóriu konkurentov ako Mini Cooper S, Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST a Renault Clio R.S.

Peugeot pre model 208 GTI pripravil najmenší športový volant za ostatné desaťročia. Ostrá verzia bude o celých 36 mm širšia než klasický 208. Vpredu použili 302 mm, vzadu 248 mm kotúče bŕzd. Podrobnejšie tech. info môžeme očakávať na jeseň, kedy by sa už mala objaviť sériová verzia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov