Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/
Exteriér modelu R pripomína vzhľadom ostrú verziu GT3. Vzadu však nenájdeme veľké krídlo, ale vysúvateľný spojler ako má Carrera.
Porsche 911 R je GT3 RS s manuálom
Atmosférický motor a manuál
Výnimkou bude na nejakú dobu verzia 911 R. Nad zadnú nápravu sa nasťahuje atmosférický 4,0 litrový motor boxer, ktorý poznáme z verzie GT3 RS. Jeho výkon je 368 kW (500 koní) a 460 Nm. To najdôležitejšie je, že pracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s krátkymi dráhami. Akcelerácia na stovku trvá 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 323 km/h (väčšia ako pri GT3 RS). Puristická verzia R je dokonca o 50 kg ľahšia, než pretekárska GT3 RS. Normovaná spotreba je 13,3 litra/100 km, ale koho tento údaj pri aute určenom na radosť z jazdy zaujíma? Inžinieri Porsche v prípade verzie R prepracovali zadné zavesenie kolies. Štandardom je aj mechanický samosvorný diferenciál a keramicko-kompozitné brzdy.
911 R má špeciálne sedadlá, volant a otváranie popruhmi
Exteriér modelu R pripomína vzhľadom ostrú verziu GT3. Vzadu však nenájdeme veľké krídlo, ale vysúvateľný spojler ako má Carrera. Útroby karosérie schovávajú techniku GT3 RS (až na manuálnu prevodovku). Porsche tvrdí, že toto auto je určené najmä pre jazdu na okruhu a jazdu pre radosť, ale zvláda aj mestské presuny v zápchach.
V interiéri nájdeme „karbónové“ škrupiny s retro poťahom. Nechýba tiež unikátny volant „R“ a otváranie dverí pomocou popruhov.
Porsche 911 R je limitovanou edíciou. Nemci vyrobia len 991 kusov. Cena začína pri 190 000 €.