Ak máte pocit, že vám predstavujeme dávno známe auto, tak sa v istom zmysle samozrejme nemýlite. Nový sériový Nissan Z vyzerá prakticky rovnako, ako približne pred rokom predstavený koncept Z Proto. Úplne identické však tieto dve autá nie sú.
V porovnaní zo štúdiou vypadol na produkčnom vozidle nápis Fairlady a naopak sa na ňom objavilo pár nových vecí. Patrí k nim napríklad prepracovaný zadný difúzor (zatiaľ netušíme, či funkčný), drobné krídlo na veku batožinového priestoru a pribudli tu tiež červené bočné pozičné svetlá na zadných blatníkoch.
Supru výkonom hravo prekoná
Samozrejme, je dosť možné, že toho na aute objavíte viac. Pri hre „nájdi x rozdielov“ máte voľné pole pôsobnosti. My sa však zatiaľ pozrieme na pár dôležitejších detailov. Tým hlavným je asi benzínový vidlicový šesťvalec VR30DDTT Twin Turbo s maximálnym výkonom 405 koní a najvyšším krútiacim momentom 475 newtonmetrov pri relatívne vysokých 5600 otáčkach za minútu.
Silu V6 spracováva buď šesťstupňový manuál doplnený systémom automatických medziplynov pri podraďovaní a kardanom vyrobeným z uhlíkového kompozitu, alebo budú môcť dať majitelia prednosť príplatkovej 9-stupňovej automatickej prevodovke, ktorá pre zmenu ponúkne systém kontroly rozjazdu, teda launch control.
Hlavný konkurent Toyoty Supra dostal v porovnaní s predchádzajúcim modelom 370Z jednoplášťové tlmiče (vpredu i vzadu) s väčším priemerom, ktoré podľa Nissanu o 20 percent redukujú tlmiace sily pôsobiace na ich konštrukciu, viedli ku zmenšeniu rázov na nerovnom povrchu a zároveň zlepšili jazdné vlastnosti i stabilitu auta.
Predné kolesá sú zavesené na hliníkových dvojitých lichobežníkových ramenách s prepracovanou geometriou a zväčšil sa tiež záklon čapu riadenia. Nissan hovorí, že táto úprava pomohla zvýšiť stabilitu kupé v priamom smere.
Interiér novinky vám detailne popisovať nebudeme, oveľa viac vám povedia fotografie v galérii. Asi by sme ale mohli dodať, že konštrukcia predných sedadiel pochádza z vývoja modelu GT-R a okrem štandardnej čiernej si budete môcť objednať aj rôzne farebné kombinácie kabíny.
Nový Nissan Z bude na americkom trhu dostupný vo výbavách Sport a Performance a hneď na úvod dorazí i limitovaná edícia s názvom Proto Spec. Spoznáte ju podľa žltých strmeňov brzdového systému s logom „Z“, hliníkových kovaných kolies v bronzovom odtieni a sedačkami kombinujúcimi žltú a čiernu kožu. Výroba verzie Proto Spec bude obmedzená na 240 kusov.
Predaj Nissanu Z štartuje v Spojených štátoch začiatkom budúceho roka, pričom v tej dobe by sme už mali poznať aj japonskú verziu, ktorá ponesie tradičné meno Fairlady Z. A čo Európa? Veľmi radi by sme boli poslami dobrých správ, obávame sa však, že v tomto prípade žiadnu nemáme. Na európskej mediálnej stránke Nissanu nie je o novom Zetku ani čiarka. A to – myslíme – hovorí za všetko.