S nedostatočným uhlom natočenia predných kolies bojujú automobilky od nepamäti. V kombinácii s primeraným rázvorom náprav určujú manévrovacie schopnosti auta a uľahčujú napríklad parkovacie manévre. A práve tie sú dnes postrachom väčšiny „mestských“ vodičov. Vedia to aj konštruktéri a tak neustále prichádzajú s riešeniami, ako z toho von. Najnovším prírastkom v oblasti riadenia sa stávajú stále rozšírenejšie mechanizmy riadenia zadných kolies. Sú však komplikované, náročné na výrobu a zvyšujú ceny áut. Spoločnosť ZF teraz prichádza s riešením, ktoré je vraj násobne lacnejším, mechanicky jednoduchým a prekvapujúco účinným. Má len jedno zásadné obmedzenie.
Vytoč ma ako len dokážeš
V ZF nazvali nový systém natáčania predných kolies EasyTurn a jeho prednosťou je schopnosť vytočiť kolesá nie o zvyčajných 35 °, ale až o 80°. V praxi sa tak auto vybavené takýmto riadením otočí na podstatne menšom priestore. Tajomstvom systému sú kratšie spojovacie tyče napojené na ďalšie články. Kinematicky ide o zložitejšie, ktorého funkciu naznačuje priložené video. Má to len malý háčik, je nekompatibilné so súčasnými homokinetickými kĺbmi, ktoré by takéto vychýlenie nevydržali. Auto s EasyTurn teda musí byť „zadokolkou“, alebo musí mať trakčný motor ako súčasť náboja kolesa. Obidve riešenia však pre elektromobilitu nepredstavujú výraznejší problém a tak je veľký predpoklad, že sa nakoniec uchytí aj v praxi. Spoločnosť ZF totiž prezradila, že pracuje na jeho ešte dokonalejšej forme pripravenej pre hromadnú sériovú výrobu.
zdroj: Motortrend, NewAtlas, AutoEvolution