Pôvodne chceli otvoriť necelých 12 km pri Žiline. Posúvajú to na r2019.
K celej tejto informácii sa vyjadril aj minister dopravy Árpád Érsek. Tvrdí, že nedokončený a nepripravený úsek sa nedá otvoriť. To je pravda... K tomu ale ešte doplnil, že si stojí za tým, čo pri nástupe na post ministra deklaroval. Tým bolo, že sa pokúsi pripraviť projekty diaľnic a čo najviac úsekov sa pokúsi aj začať stavať. Ale viete ako sa vraví... Nie je majster ten, kto začne, ale ten, kto dokončí.
"Príprava a výstavba diaľnic je dlhodobý proces, ktorý v priemere trvá 12 až 14 rokov. Výnimkou nie je ani proces dlhší ako 20 rokov," argumentovala tiež hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale plánovať úseky 20 rokov na tak malo území, ako je Slovensko? Nonsens... Nevravím, že treba stavať bez rozmyslu, narýchlo, či nasilu, ale za 25 rokov samostatnosti nevedieť spojiť dve „veľkomestá“? Stavbu diaľnice si nepredstavujem ako „Hurvínek válku“, ale toto je naozaj veľa. Najmä v dnešnej vyspelej dobe a v porovnaní s ostatnými krajinami je to riadna hanba.
Už aj v minulosti boli také hluché obdobia, kedy neotvorili žiaden úsek, alebo len krátke úseky. Rok na to sa otvorili desiatky.
Pôvodne mali tento rok otvoriť zhruba 12 kilometrov pri Žiline, a to tento mesiac. Neskôr sa to posunulo. Zatiaľ konečný termín je druhý štvrťrok budúceho roku. Či sa to neposunie, nevedia. Môžu za to neočakávané a nepredvídateľné geologické udalosti počas razenia tunelov. Diaľnice v Žilinskom kraji patria medzi technickejšie náročnejšie riešenia a práve preto sa nič neotvorí.
Na čo sa môžeme tešiť v r2019?
Pri Žiline by sa mal otvoriť ešte jeden úsek. Jeho súčasťou bude po novom aj najdlhší diaľničný tunel Višňové. Okrem diaľnice pri Žiline sa môžu vytešovať aj východniari v okolí Košíc. Otvoria 15 kilometrov úseku z Budimíra po Bidovce. Dúfam, že sa tieto plánované termíny neposunú. Ale všetci dobre vieme, ako to na Slovensku funguje...