S autami je to rovnaké ako v muzike. Hlavne novým kapelám je veľmi proti srsti, keď im kritici, dídžeji, či moderátori verejne prisudzujú konkrétnu nálepku hudobného žánru. Pravda, mnohé skupiny hrajú tak rôznorodú zmes štýlov, nálad a rytmov, čím dokazujú svoju všestrannosť a talent, že naozaj nie je možné založiť ich spis do konkrétneho šuflíka. Automobilky svoj talent robiť všestrannejšie autá dokazujú ostatné dve desaťročia mašinami, ktoré tiež nemožno kategorizovať len v jednom segmente. A to je v poriadku. Treba si uvedomiť, že autá ani muzika tu nie sú pre škatule a priečinky, ale pre ľudí a pre pestrosť.


Jedným zo skvelých príkladov pestrosti a možností sú predĺžené verzie BMW radu 5. Žiaľ, určené len pre Čínu. Iste, v EÚ i v USA by dlhá päťka ohrozila kráľovskú sedmičku. A to je predsa z hľadiska kšeftu pre BMW nežiadúce. Čína je však celkom iná záležitosť. Iste, aj tam sa nájde mnoho zdatných a zámožných podnikateľov, ktorí si kúpia BMW radu 7. Ale prieskum potvrdil, že investovať do predĺženia päťky sa vyplatí ešte viac. A ja tomu tlieskam. BMW F10 je podľa mňa na bežné použitie najlepšie auto sveta. Je toho len veľmi veľmi málo čo BMW radu 7 ponúkne a BMW radu 5 nie. A ak jednym z hlavných rozdielov medzi oboma typmi bol priestor pre cestujúcich vzadu, BMW radu 5 Long tento problém rieši kráľovsky.

Nemám najmenší problém doslovne tu prekopírovať časti viet uvedených v oficiálnej tlačovej správe: Tento vskutku výnimočný automobil stanovuje nové štandardy estetiky, radosti z jazdy a komfortu v segmente prémiových business sedanov. Prostredníctvom svojho športového, zároveň však elegantného dizajnu, je nové BMW radu 5 s predĺženým rázvorom atraktívne z každého uhla pohľadu. Cestujúcich na zadných sedadlách rozmaznáva ozaj luxusným priestorom a inovatívnymi prvkami, typickými pre luxusnú triedu. Nové radové šesťvalce a bohatý arzenál technológií BMW EfficientDynamics sú zárukou špičkovej športovosti v kombinácii s trendy určujúcou hospodárnosťou. Sofistikovaná technológia podvozka garantuje podstatný pokrok tak v komforte jazdy, ako aj v dynamike handlingu.


Ja by som to písal menej škrobene a bezprostrednejšie, ale v zásade by som tomu nepriniesol žiadnu novú myšlienku. Poďme teda k faktom. Citlivo zvládnutý dizajn efektne maskuje predĺženie karosérie v rázvore až o 140 mm. Je až neuveriteľné ako celistvo a solídne dlhá päťka vyzerá. Akoby takto s rázvorom vyše 3130 mm bola navrhnutá. Pritom, s celkovou dĺžkou 5,04 metra je nové BMW radu 5 Sedan s dlhým rázvorom o 44 milimetrov dlhšie než predošlý predĺžený model.

BMW radu 5 Long je štandardne vybavené vysoko komfortným celistvým zadným sedadlom, vyvinutým špeciálne pre tento model. Špičkový komfort cestovania zaručia mnohé doplnky, napríklad štvorzónová automatická klimatizácia - jediná v tomto segmente, zábavný systém pre zadné sedadlá, chladnička či elektricky nastavovateľné slnečné clony na zadných bočných oknách, prípadne sklápací stolík v zadnej časti operadla predného pasažiera, teda súbor prvkov, ktoré u konkurencie nenájdete.


V ponuke sú len šesťvalcové verzie, čo je celkom logické. Štvorvalcové modely by už pre nárast pohotovostnej hmotnosti nedokázali dať autu dynamiku typickú pre túto značku. Osemvalec by auto zbytočne predražoval. V ponuke sú teda verzie 523i, 528i, 530d a 535 i. Špičkové BMW 535Li disponuje možnosťou individuálnej regulácie nastavení vozidla pomocou systému Dynamic Drive Control. Snáď netreba vôbec pripomínať, že BMW 5 Long má k dispozícii všetky prvky výbavy a systémy, ktoré výrobca ponúka pre klasické sedany. Na záver mi neostáva iné, než vyroniť slzu nad tým, že táto mimoriadne vydarená alternatíva k autám luxusnej triedy A8, 7, S a LS sa v Európe rovnako ako v prípade predošlej verzie BMW E60 Long neobjaví... :(

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov