Prevádzkový zisk skupiny Volkswagen bol za prvý štvrťrok 4,37 miliardy eur. V rovnakej dobe minulého roka to bolo 3,13 miliárd. Zisk VW Group vzrástol až o 40 %. Skupina tvrdí, že sa to podarilo vďaka optimalizácii nákladov v „problémovej divízii“ (teda v divízii osobných áut Volkswagen). Nemcom sa nepodarilo len znížiť náklady, ale zároveň zvýšiť obrat z predaja vozidiel. Ten rástol na 56,2 miliárd eur, čo je rast 10,3 %. Volkswagen síce predal len o málo viac vozidiel, ale získal za ne viac peňazí.
„Naša snaha zlepšiť efektivitu a produktivitu skrz všetky oblasti spoločnosti sa začína vyplácať,“ povedal šéf VW Group, Matthias Muller. A ako si viedli jednotlivé značky koncernu? Volkswagen mal prevádzkový zisk 869 miliónov, Volkswagen (úžitkové vozidlá) 205 miliónov, Audi 1,3 miliardy, Škoda 415 miliónov, Seat 54 miliónov, Scania 324 miliónov, MAN 119 miliónov. Bentley malo stratu 30 miliónov a Porsche zarobilo v prvom štvrťroku 932 miliónov. Divízia finančných služieb zarobila Volkswagenu ďalších 551 miliónov.
„Tieto štvrťročné výsledky sú ďalším dôkazom našich solídnych finančných základov,“ vyzdvihuje silu VW Group člen manažmentu Frank Witter v problémových časoch. Volkswagen totiž musí uhradiť desiatky miliárd eur kvôli podvodom v kauze Dieselgate. Koncern si zatiaľ vyčlenil bokom 22,6 miliárd eur.
Napriek väčším ziskom, ktoré priniesla optimalizácia nákladov a zvýšenie produktivity, údajne koncern uvažuje o predaji značky Ducati. Zatiaľ však nič nie je potvrdené, takže nepredbiehajme.
V súvislosti s kauzou Dieselgate súvisí aj súčasné smerovanie vývoju a výskumu koncernu. Nemci chcú investovať v najbližších piatich rokoch 19 miliárd do pohonných jednotiek, z toho až 9 miliárd do elektromotorov a batérií. Napriek tomu však vidia manažéri budúcnosť v spaľovacích motoroch. Ich životnú púť by mohol predĺžiť plyn.
Volkswagen a CNG?
Volkswagen vedie rozhovory s ťažobnými spoločnosťami Exxon Mobil a Gazprom, aby sa uistil, že má ich podporu pri promovaní áut jazdiacich na zemný plyn (CNG). Automobilka sa totiž snaží nájsť palivo, ktoré pomôže znížiť emisie. Prechod k elektromobilom totiž bude trvať ešte roky. Výrazný pokrok v batériách síce priniesol už reálne využiteľné elektrické autá, ale tie sú stále oproti spaľovacím autám podstatne drahšie. Nemecký koncern teda hľadá prechodovú alternatívu a tou by mohol byť stlačený zemný plyn (CNG). Pri jeho spaľovaní vznikajú nižšie emisie oproti benzínu a nehovoriac o nafte. V súčasnosti jazdia na CNG hlavne autobusy. Na Slovensku by bola problémom veľmi malá sieť čerpacích staníc CNG.
Zdroj: autonews, volkswagen