Polročné meškanie diaľnice D3?

Nekonečná sága okolo D3 pokračuje. Trojica nových diaľničných úsekov sa dostala aj na zoznam strategických investícií súčasnej vlády:

  • D3 Žilina-Brodno – Kysucké Nové Mesto

  • D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica

  • D3 Oščadnica – Čadca-Bukov, 2. profil

Ešte pred letom začal štát obstarávanie posledného zo spomínaných úsekov, ktorý bude dlhý viac ako 5 kilometrov a zahŕňa aj druhú rúru tunela Horelica. Nedá sa však povedať, že by veci išli odvtedy hladko. Denník Hospodárske noviny priniesol informáciu o tom, že k tendru prišlo veľa dodatočných otázok stavebných firiem. To by mohlo potenciálne indikovať nízku kvalitu podkladov k verejnému obstarávaniu. Nešlo by o prvý podobný prípad - došlo k tomu napríklad v prípade verejnej súťaže na výstavbu tunela Soroška (rýchlostná cesta R2), ktorú museli zrušiť.

Oficiálne svieti na internete stále lehota na predkladanie ponúk do polovice októbra. Ako však píšu HN-ky, je otázne, či sa všetky otázky stavebníkov podarí vyjasniť a zodpovedať vôbec do konca budúceho mesiaca. Tender tak môže naberať ďalšie meškanie, pôvodne mala totiž nastať jeho vyhodnocovacia fáza ešte začiatkom tohto mesiaca.

Ako to vyzerá so zvyšnými dvoma úsekmi D3?

Národná diaľničná spoločnosť upokojuje situáciu: „Ďalšie dve verejné obstarávania pribudnú v dohľadnej dobe, v priebehu tohto roka tak, ako je uvedené aj v príslušnom uznesení vlády. Pre NDS je dôležité, aby verejné obstarávania boli vyhlásené čo najskôr, zároveň však dbá na maximálnu dôslednosť pri príprave.“

Negatívnejšie to však vidí Matej Fabšík, poslanec Žilinského samosprávneho kraja. Spomína technické problémy na strane štátu a na margo tendrov konštatuje, že „diaľničná spoločnosť ich chce púšťať azda do konca roka, aj v tom som však cítil istú skepsu. Bude to zhruba polročné meškanie oproti tomu, čo bolo deklarované pred pol rokom.“

Zdroj: HNonline.sk