Lepšia dopravná situácia na Prístavnom moste?

Nový obchvat Bratislavy cez diaľnicu D4 stavali preto, aby odľahčili Prístavný most od áut a kamiónov. Keďže však dlhé roky neexistovalo prepojenie D1 a D4, vozidlá nemohli novú rýchlu cestu využiť. To sa teraz mení, keďže postupne otvárajú križovatku týchto dvoch dôležitých slovenských diaľnic.

Nateraz otvorili dve jej časti: z Jaroviec smerom na Trnavu a z Trnavy smerom na bratislavskú Raču. Čo sa udialo po spustení prvých častí križovatky D1 a D4?

Nastal citeľný nárast dopravy a k dispozícii už máme aj konkrétny príklad. Zatiaľ čo pôvodne prešlo (v predposledný týždeň minulého mesiaca) v úseku medzi križovatkami Ivanka – Západ pri obchodnom dome Metro až po D1/D4 celkovo 3 673 áut, o týždeň neskôr to už bolo 6 065 vozidiel. Narástol podiel kamiónov – namiesto pôvodných 12 percent bol na úrovni 15 percent.

Obchvat Bratislavy a diaľničná známka

Čo sa týka diaľnice D4, tá je najviac vyťažená medzi bratislavskými mestskými časťami Petržalka a Jarovce – priemerne tu prechádza 27 tisíc vozidiel. Nárast je zhruba 50 percentný, keď sa pozrieme na čísla spred dvoch rokov.

Zatiaľ čo autá budú môcť jazdiť na obchvate Bratislavy naďalej bez diaľničnej známky, od januára 2025 bude vnútorný obchvat hlavného mesta spoplatnený pre kamióny a tie budú musieť platiť mýto.

Týkať sa to bude všetkých bratislavských úsekov diaľnic D1, D2, D4 a R7, upozornili Hospodárske noviny.

Zdroj: HNonline.sk