Križovatka D1 a D4 by mala byť kompletne hotová do konca budúceho roka. Dovtedy sa musia vodiči pripraviť na veľké dopravné obmedzenia, ktoré ešte len prídu, no zároveň bude postupne čoraz viac vidno aj výsledky práce na meškajúcom stavebnom projekte – vonkajší obchvat Bratislavy je totiž roky hotový, no štát objednal kľúčovú križovatku až s výrazným časovým sklzom.
„Stavba má svoje míľniky, jedným z nich je koniec tohto roka, keď budeme púšťať vetvu Jarovce - Trnava. Ďalším míľnikom bude opačný smer Trnava - Jarovce. Tieto míľniky nám zabezpečia to, aby sme dostali gro dopravy z Bratislavy z Prístavného mosta na D4,“ uviedol pre TASR riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.
Meškanie križovatky D1 a D4 sa podarilo dobehnúť
Pôvodne hrozilo, že aj križovatka D1 a D4 bude mať meškanie oproti zmluvným termínom. Na vine bol archeologický výskum, ktorý sa časovo predĺžil. Z veľkej časti sa však sklz podarilo dohnať a nateraz to vyzerá, že by mali stavebný projekt diaľničnej križovatky a rozšírenia D1ky dokončiť načas.
Tie najväčšie dopravné obmedzenia by mali pre šoférov prísť na konci roka, keď dopravu z D1 presmerujú na obchádzkové trasy. Súvisieť to bude s tým, že diaľnicu budú dvíhať.
Vo výsledku bude mať bratislavská D1 od Vajnor po Bernolákovo štyri plnohodnotné pruhy, upozornil Denník N.