Čínske elektromobily sa tlačia do Európy

Rozmach čínskych konkurentov a ich snaha dobiť Európu, ako aj povinný odklod od klasických áut na benzín a naftu po roku 2035 sa podpisujú na tom, že Volkswagen to nemá na trhu aktuálne vôbec ľahké. Veci zjavne nejdú podľa predstáv Nemcov a v médiách sa čoraz viac množia informácie o opatreniach, ktoré VW prijíma, aby situáciu zlepšil.

Súčasťou širšieho balíka krokov sú podľa všetkého aj personálne výmeny, informuje nemecký denník Bild. Finančný riaditeľ hlavnej značky Volkswagenu v rámci divízie osobných automobilov Andreas Mayer odchádza do Seatu.

Predaje elektromobilov sú horšie, ako sa čakalo

Mayer bol vymenovaný na túto pozíciu pred zhruba dvoma rokmi. Teraz prechádza do Španielska a namiesto neho bol do Wolfsburgu preložený David Powels. Volkswagen musí okresať náklady, aby dokázal usporiť až päť miliárd eur. Šéf Volkswagenu Oliver Blume uviedol, že „celý európsky automobilový priemysel sa nachádza vo veľmi náročnej situácii – v situácii, akú sme ešte nezažili. Hospodárske prostredie sa ešte viac zhoršilo, najmä pre značku VW.“

Jedno je jasný – Volkswagen, ktorý má závod aj na Slovensku v Bratislave, potvrdzuje, že nastáva zmena a firma nemôže fungovať ako doposiaľ. Nemci predávajú menej áut, s elektromobilmi sa im nedarí tak, ako by chceli, no čelia hrozbe silnejšej konkurencie najmä z Ázie ako predtým. Povedané slovami samotného Blumeho: „Kolač sa zmenšil a máme pri stole viac hostí.“

Zdroj: Bild.de