Pred pár rokmi Dodge sebavedome oznámilo, že ukončí výrobu modelov Charger a Challanger a obe autá nahradí elektrickým Chargerom Daytona. Severoamerická značka zároveň deklarovala, že pošle „do večných lovísk“ aj SUV Durango.
Pre priaznivcov značky to bolo jasné znamenie, že sa môžu rozlúčiť minimálne s motormi V8 a svoju nespokojnosť dali najavo poriadne nahlas.
Vo vedení automobilky vzápätí pochopili, že nie je dobrý nápad bez milosti zamiesť s masívnou fanúšikovskou základňou a rozhodli sa ustúpiť. Nový Charger dorazil na trh aspoň s trojlitrovými radovými šesťvalcami Hurricane a aktuálne to vyzerá, že po smrti nie sú ani osemvalce.
Dokazuje to najnovšia správa firmy Dodge, ktorá hovorí, že „čiastočne kvôli dopytu na trhu a tiež spätnej väzbe zákazníkov sa bude SUV naďalej vyrábať so 6,2-litrovým motorom HEMI Hellcat s výkonom 720 koní a krútiacim momentom 875 newtonmetrov“. A to nie je všetko...
Produkcia sa zatiaľ nezastaví
Vo výrobe ostáva tiež 5.7 HEMI V8, ktorý patrí ku štandardnej výbave Duranga R/T, aj keď produkuje „len“ 365 koní a 529 newtonmetrov.
Dodge vyrába model Durango s osemvalcovými agregátmi HEMI od roku 2004 a pri príležitosti 20. výročia uvedenia týchto vozidiel na trh výrobca pripravil štyri zvláštne limitované modely. Ide o Durango SRT Hellcat Brass Monkey, SRT Hellcat Hammerhead, SRT Hellcat Silver Bullet a R//T 20th Anniversary edition. A vďaka tomu, že produkcia Duranga pokračuje, budú dostupné aj v roku 2025.
Zaujímavé je, že pod prednú kapotu si budete môcť objednať aj 3,6-litrový benzínový vidlicový šesťvalec Pentastar, ktorý firma montuje do Duranga GT.
zdroj: Dodge