Citröen má so svojou divíziou DS už dnes oveľa bližšie k prémiovosti ako s inými typmi a modelmi.

Ako to chcú dosiahnuť?

V prvom rade má pomôcť rozšírenie siete dílerov do ďalších 200 miest. 30 z nich však má putovať do USA. Mimochodom Citröen s modelmi DS za oceánom pôsobil v rokoch 1956 až 1972. Svojím spôsobom teda pôjde o návrat na daný trh.

Druhým, a dovolím si tvrdiť, ešte sľubnejším trhom na rozširovanie aktivít značky DS je Čína a samotná Ázia. Produkcia vozidiel na danom svetadieli by mala podľa analytikov do roku 2017 dosiahnuť 200 000 kusov. Bonnefont sa tejto myšlienke nebráni, pretože továreň v meste Shenzhen takú kapacitu má. Ak uvážime, že za 4 roky od roku 2010 vzniklo o niečo viac ako pol milióna DS modelov, ide o pomerne ambiciózny plán.  

Značka navyše plánuje predaje zvyšovať najmä mimo Európy. Do roku 2016 by až 50 % celkových predajov malo pochádzať z iných kútov sveta. V minulom roku ich bolo napríklad len 27 %.

Zvyšovanie predajov najmä mimo Európy má značku DS dostať do postavenia v PSA, ktoré má napríklad napríklad Audi vo VW. Okrem toho však koncern chce priamo konkurovať prémiovým výrobcom.

Hlavný ťahúňom má byť trh v Ázii. PSA plánuje preraziť aj v USA.

Akú majú šancu?

Možnosť konkurovať prémiovým výrobcom značkou DS je celkom reálna. Dobrý príkladom je v minulom roku testovaný Citröen DS5 Blue eHDI SPORT, ktorý celkom dobre a jasne demonštruje možnosti automobilky.  

Vyrábať autá, ktoré budú v majiteľoch vytvárať rovnaké pocity a pohnútky ako prémiové značky teda ­­­­­­pravdepodobne nebude problém. Otvorený už zostáva len objem produkcie a predajov.

Zdroj: autonews.com

Prečítajte si aj: Hyundai pomýšľa na luxus. Novú značku ale neplánuje