Nemá zmysel zbytočne to rozmazávať. Proton patrí od roku 2017 koncernu Geely, ktorý vlastní tiež Volvo, Polestar, polovicu Smartu, 10-percentný podiel Mercedesu (prostredníctvom šéfa čínskeho konglomerátu) i spomínaný Lotus. A asi vás neprekvapíme, ak povieme, že nový Proton e.MAS 7 je v skutočnosti preznačkované Geely Galaxy E5.
Ide o úplne prvý elektromobil malajskej značky, ktoré vyzerá veľmi moderne, zároveň sa ale nedá prehliadnuť, že novinka siluetou i niektorými detailmi (napríklad hornou časťou karosérie i líniou bočných okien) pomerne nápadne pripomína modely Porsche.
Malajsko-čínsky elektrický crossover je samozrejme o čosi menší. Má dĺžku 4615 mm a rázvor náprav 2750 milimetrov. Kým Geely Galaxy E5 sa môže pochváliť podsvietenou prednou mriežkou, nárazník Protonu je jednoduchší a okrem typického loga obsahuje len mierne profilované segmenty dozdobené tenkými pruhmi chrómovaných líšt.
Zadné svetla sa tiahnu cez celú šírku vozidla, pričom aj tejto dizajn nápadne pripomína SUV z nemeckého Zuffenhausenu.
Najrýchlejší Proton
Technické základy novinky spočívajú na modulárnej platforme Geely Global Intelligent New Energy Architecture (v skratke GEA), pričom pohon vozidla zabezpečuje vpredu uložený elektromotor s výkonom 218 koní a maximálnym krútiacim momentom 320 newtonmetrov.
Single pohonná jednotka zabezpečuje e.MAS 7 pomerne slušnú dynamiku. Z miesta na stovku zrýchli za 6,9 sekundy, čo z neho robí doteraz najlepšie akcelerujúci automobil značky Proton.
Automobilka bude zákazníkom dodávať batérie s dvomi kapacitami. Základná má 49,5 kWh a dojazd 345 kilometrov, zatiaľ čo veľký akumulátor ponúkne 60,2 kilowatthodiny a akčný rádius 410 kilometrov. Proton k tomu dodáva, že si auto aj po 920 nabíjacích cykloch udrží 90,5 percenta kapacity, čo je ekvivalent približne 380 tisíc kilometrov.
Zaujímavé sú tiež cenovky. Automobilka začne predávať základný e.MAS 7 za necelých 110 tisíc ringgitov, v prepočte 23 700 eur. Najdrahšie prevedenie vyjde na zhruba 26 700 eur.
zdroj: Proton