soda
20.03.16 09:41
C
Ja osobne neznasam,ako nas oje8avaju na plagatoch a reklamach s tymi autami. Aj na tychto fotkach k clanku maju tie cupry cirka 2cm podlozky pod kolesami . Sice v realite to nieje extra utopene ,ale rozdiel je tam velky .Pri takej reklame na novu fabiu je to az do neba volajuce. V reklame je to neskutocne nizke a siroke,nazivo je to uzka vysoka elektricka. K seatu. Tie auta niesu zle ,ale od VW to ma dost daleko. Zamerne riesenia, ktore v interieri neskor sposobia rezonacie pri jazde. Slabo odhlucnene niektore modely,absencia zakladnych plastov ktore bud mali starsie modely,alebo ich ma konkurencia. Leon keby nemal LED svetla,je v podstate skaredy a vyzera zpredu ako ibiza. Ibiza tazi z modelu ktory predstavili v roku 2009 ci dokonca 2008,len zmenili prednu cast a k tomu pridali par detailov. Smutne,ze aj ibiza 2016 je stale este stara ibiza z roku 2008 aj napriek zmene typoveho oznacenia zo 6J na 6P. Ak by som mal volit medzi leonom a golfom GTI performance,zvolil by som golf. Je sice slabsi,ale len preprogramovanim RJ je na tom istom vykone ako ta cupra ,ma krajsi interier ,ma krajsie narazniky a celkovy dizajn. Cupre dam dole kolesa a nerozozna to nikto od verzie FR,ci z dialky od seriovej verzie. Kludne mohli dat dozadu difuzor ako ma ibiza cupra aj s centralnym vyfukom. Ale to by asi uz moc konkurovalo golfu. A nekompromisny podovozok ktorym bola starsia cupra znama je uz minulost,dali tam nezmyselny stavitelny komercny nezmysel s jednym nastavenim pruzin na makko a placebo efekt si doplnate tlmicmi. Potom sa clovek rozbieha a skace mu aj pri seriovom vykone (da sa to chipnut) predna naprava ako splaseny kon,s ranami ako pri starom opli kadett gsi 16v .
Ibiza cupra napriklad ostala v podstate viacmenej mrtvy kus auta. Za prve ,od ery ibizy 6L ,ktora mala pre benzinofilov 1.8T a pre tedeickarov 1.9tdi 160,sa novsia cupra dokazala pochvalit len pseudomotorom 1.4tsi 2x preplnanym ,ktory umieral od roku 2009 az do 2013 na rozvody a spotrebu oleja. Za druhe,podvozok a brzdy na tej ibize cupre uz ani nechodili okolo ostreho naladenia ktore bolo zname z ibizy 6L cupra . Na druhej strane polo gti s tym motorom zase nemalo vobec ziaden podvozok,lebo ta plavajuca vec ktoru tam nakomfiguroval VW je na hanbu sveta (novsie 1.8tsi je natom jemne lepsie). Az posledne modely ibizy aj pola maju konecne aspon jednu verziu motora ktora stoji za hriech a to je 1.8tsi. Ale ak budu zrat olej ako je to zname z jemne starsich verzii,tak si to clovek nekupy uz len pre ten poddimenzovany motor ,konkretne hrackarske piesty ktore umieraju medzi kruzkami. Takze ono vela tych seatov na vyber nieje. Bud lacak 1.2 tsi 16v,ktory vie umret na skrutke na remenici (starsie na rozvody),novsie 1.4 tsi ,ktore sa konecne spravaju ako motory aj napriek tomu,ze nicim neoslnia. Alebo 1.6 tdi ,kde zase montuju neodpruzeny zotrvacnik a po 100tkm tam sramoti prevodovka ako na starom seate inca (pri 5st.prevodovke).Ale aspon tie motory 1.6tdi a 2.0 tdi nemaju ziadnu vyraznu vadu. Takze sa necudujem ze vela ludi si kupy radsej jazdeny VW ci octaviu,kde je krajsi interier,auto vytlmene a predajnosti vyssia aj po par rokoch pouzivania.
Teraz ked sa seat dostal z negativnych cisel snad uvidime aj nejaky pokrok a snad sa seat dostane do povedomia ludi aj napriek tomu,ze kvalitou nepredbehne VW. (po kauzach je vela hejterov VW ,ale kvalitou stale predcia aj vela japoncov,a ked nie zrovna kvalitou,tak technikou urcite). Dodnes totiz vela ludi nepozna seat a stale ho dava na uroven aut z roku 70,kde to bol licencne vyrabany fiat.
Odpovedať