Poklesol záujem o elektromobily, trh nerastie tak rýchlo
Polestar chcel byť pôvodne prítomný v 30 krajinách do konca minulého roka, no v súčasnosti je ich len 27. Príkladom štátu, kde značka oficiálne nefiguruju, je Francúzsko. Krajina je pritom hneď po Nemecku druhým najväčším trhom v celoeurópskom meradle čo sa týka elektromobilov.
Číslo 30 však Polestar (hoci s meškaním) predsa len pokorí – od roku 2025 vstupuje práve do Francúzska a zároveň sa zameria na stred Európy. Značka prichádza nielen na Slovensko, ale aj do Česka, Maďarska a Poľska. Čo sa týka expanzie mimo Európy, Polesta sa chystá v 2025 odštartovať oficiálne aj v Brazílii a Thajsku.
Zámerom automobilového výrobcu je nielen získať príležitosť na nových trhoch. Zároveň chce ísť tradičnou cestou a v rámci nej posilniť svoju fyzickú, retailovú prítomnosť v Európe prostredníctvom partnerstiev s dílermi v jednotlivých krajinách, predávajúcich elektromobily Polestar. Na detaily ohľadom plánov pre Slovensko si však ešte musíme počkať.
Dopyt po elektrických autách nezaznamenáva taký silný vzostup, ako sa pôvodne očakávalo a Polestar musí na túto realitu reagovať. Značka naďalej tlačí elektrické SUV Polestar 3 a Polestar 4 a snaží sa zvýšiť ich odpyt u ľudí, ktorí chcú dostať elektrickému pohonu šancu. Do karát jej ale nehrá ani fakt, že sa nemôže spoľahnúť na finančnú podporu Volva, ktoré sa chce naopak sústrediť na vlastné elektrické modely.
Zdroj: electrive