Tri roky od kúpy alebo po najazdení 36 000 míľ (48 280 km) si priemerný Volkswagen uchová 42,21 % hodnoty, čo je len o 2,7 % menej, než pred vypuknutím Dieselgatu.
Cena jazdeniek takmer vôbec neklesla
Automobily, ktoré majú vyššie emisie, by logicky majitelia nemali chcieť a ich ceny by mali výrazne klesnúť. Alebo nie? Prieskum vykonaný spoločnosťou What Car? ukazuje, ako sa vyvíjala hodnota jazdených áut VW, Audi, Seat a Škoda od prepuknutia kauzy. Tá sa takmer nepohla. Zákazníkov teda vyššie emisie a klamanie koncernu vôbec neovplyvnilo.
Tri roky od kúpy alebo po najazdení 36 000 míľ (48 280 km) si priemerný Volkswagen uchová 42,21 % hodnoty, čo je len o 2,7 % menej, než pred vypuknutím Dieselgatu. Modely Audi sa prepadli z hodnoty 47,58 % na 44,72 %. Ceny značiek Seat a Škoda sa prepadli len o 0,46 % respektíve 0,43 %. Je však nutné dodať, že priemerný pokles cien naprieč odvetvím bol vo výške 2 %. Mimochodom, priemerná hodnota 3-ročného auta alebo s nájazdom 48 280 km je 41,69 % naprieč všetkými značkami.
Automobily koncernu VW sa tak aj naďalej tešia veľkej obľube a Dieselgate na tom nič nezmenil. Dokonca traja z piatich britských motoristov sú naklonení kúpiť si auto z VW Group, čo je rovnaký počet ako pred vypuknutím kauzy.
Zdroj: whatcar