„Päťka“ Turbo 3E (ako tretia generácia slávneho auta, tentokrát však s elektrickým pohonom) sa začne vyrábať v roku 2026 ako moderná interpretácia modelu Turbo. Vozidlo síce navonok vyzerá ako nový batériový Renault 5, ale spoločný budú mať len sklon čelného okna.

Ostrá špecialita totiž dostane na mieru navrhnutú a vyrobenú karbónovú karosériu s inými proporciami, ktorá bude mať za úlohu (okrem iného) kompenzovať vysokú hmotnosť batériových článkov.

Kým pôvodný, dva roky starý koncept mal 380 koní, sériové auto sa dostane na ešte vyšší level. Renault posunie kombinovaný výkon dvoch elektromotorov na 500 koní, pričom auto bude mať poháňané len zadné kolesá ako pôvodné 5 Turbo a Turbo 2.

Táto koncepcia so systémom vektorovania krútiaceho momentu, respektíve veľmi presnej distribúcie sily medzi zadnými kolesami umožní malému ostrému hatchbacku akceleráciu z miesta na stovku za „menej ako 3,5 sekundy“.

Jednou z kľúčových vlastností štúdie z roku 2022 bol hravý charakter, takže auto ponúkalo tri driftovacie režimy a manuálne ovládanú ručnú brzdu. O sériovom vozidle toho zatiaľ veľa nevieme, ale z dostupných informácií to vyzerá, že sa Francúzi budú snažiť dostať toto chovanie a techniku aj do sériového modelu.

Cena? Renault 5 Turbo 3E bude produkovaný v malých sériách, so špecifickou technikou, aj tak ale môže byť jeho cenovka pre mnohých šokujúca. Presné číslo nepoznáme, ale v zákulisí sa hovorí o čiastke okolo 120 tisíc eur...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: Renault