Každému fanúšikovi VW je meno Klaus Bischoff pravdepodobne známe. Je už dlhoročným (od roku 2007) šéfdizajnérom značky Volkswagen a od začiatku tohto roka je dokonca zodpovedný za celkové projektové operácie v rámci celého VW Group. Napriek obrovskej zodpovednosti a mnohým úlohám naprieč celým koncernom, považuje práve návrh GTI za jednu z najťažších. Golf GTI si vo svete vybudoval obrovské meno a rovnako je veľká aj jeho fanúšikovská základňa. Skalní priaznivci tohto auta ale neodpúšťajú chyby, a preto je pri jeho návrhu vyvíjaný obrovský tlak aj na samotných dizajnérov.
Klaus Bischoff - vpravo
„Zodpovednosť pri návrhu GTI je enormná. Má totiž za sebou veľkú históriu, ktorú treba chrániť. Zároveň však musí napredovať s dobou. Výzvou je preto nájsť ten správny balans.“ Klaus Bischoff
„Vzdali sme hold všetkým klasickým dizajnovým podnetom, no zároveň sme dokázali dodať štýlovo najdynamickejší Golf GTI vôbec. Je plný tradície, no tiež sme doňho implementovali množstvo digitálnych funkcií.“ To sú vcelku zaujímavé slová od Klausa Bischoffa. Pár tradičných prvkov ako károvaný poťah sedačiek síce nové GTI má, no nie som si istý, že je práve plné tradície.
5-bodové LED svetlá pripomínajú Mégane RS
Kľúčovými prvkami pri dizajnovom rozdiele nového klasického Golfu a GTI sú predovšetkým čierna mriežka chladiča v podobe honeycombu so zabudovanými 5-bodovými LED svetlami na každej strane, červená línia ťahajúca sa pozdĺž predných svetlometov, dve oválne koncovky výfuku či zadný spojler, ktorý je ale skôr nenápadnejšieho charakteru.
„Svetelná grafika LED v prednej časti vozidla zvýrazňuje jeho šírku. Taktiež dáva novému Golfu GTI istejší vzhľad v porovnaní so starým modelom,“ povedal Klaus Bischoff. Neviem ako u vás, no u mňa sú práve predné svetlá najväčším tŕňom v oku pri novom Golfe.
Športovejšie sedačky
Čo sa týka interiéru, ten je takmer rovnaký ako u ostatných verzií Golfu. Rozdielom sú predovšetkým jemné červené doplnky, ktoré dopĺňa logo GTI na volante či nové športové sedačky s integrovanou opierkou hlavy. Ich implementovanie považujem za veľmi dobrý krok, nakoľko posilňujú športový charakter auta. Prítomnosť športovejších sedačiek mi napríklad veľmi chýbala pri Golfe GTI TCR, kde ste sa pomaly sami seba pýtali, či ste otvorili dvere bežného Golfa alebo GTI TCR.
Zdroj: autocar.co.uk