Remy Julienne patril medzi najvýznamnejšie osobnosti kaskadérskej scény. Počas svojho aktívneho života totiž spolupracoval až na 1400 filmoch a reklamných či dokumentárnych spotoch. Nešlo pritom len o kaskadéra, ktorý sa posadil za volant a vyrazil. Často bol aj koordinátorom kaskadérskych akcií, ktoré sám naplánoval a následne s tímom spolupracovníkov aj zrealizoval.
Scéna z filmu The Italian Job údajne patrila medzi Remyho najobľúbenejšie. S Mini pri nej skáče zo strechy na strechu.
Začínal s motokrosom
Julienne sa narodil v roku 1930 a vyrastal za riadidlami rôznych motocyklov. Práve tu v sebe objavil cit pre rovnováhu, orientáciu v priestore a schopnosti robiť to, na čo ostatní nenabrali odvahu. V roku 1957 sa stáva francúzskym šampiónom v motokrose a neustále zdokonaľuje svoje kúsky na motocykloch, aj v autách. To neušlo pozornosti tvorcov francúzskych filmov, ktorí potrebovali podobné blázna ako soľ. V roku 1964 preto dostáva svoju prvú filmovú úlohu v legendárnom filme Fantomas, kde v nebezpečných situáciách zaskakuje za Jeana Marais. Neskôr sa jeho portfólio rozšírilo aj na rôzne krátke filmy a reklamné spoty a začal spolupracovať priamo s automobilkami. V 70-tych rokoch ho mohli diváci vidieť najmä za volantmi vozidiel Fiat, na ktorých predvádzal svoje umenie.
K jednému z vrcholov jeho kariéry patrila aj jazda s kamiónom vo filme Licence to Kill (1989).
The Italian job, James Bond a iní
Ako sám Remy Julienne potvrdil, ako chlapec bol vždy skôr utiahnutý, mal však obrovskú chuť podniknúť niečo riskantné. Lákalo ho to. Táto jeho povahová črta ho nakoniec vyniesla až do pozície kaskadérskej hviezdy najväčších filmových trhákov. V nich nielen realizoval, ale aj dôsledne plánoval všetky kaskadérske scény a najmä automobilové naháňačky. Legendárnymi sú najmä filmy ako The Italian Job (1969), šesť pokračovaní Jamesa Bonda, Ronin (1998), či film Licence to Kill z roku 1989, kde svoje umenie predvádzal aj pri jazde cisternového kamióna len po kolesách ľavej strany. „Akčné scény s kamiónom patrili medzi najnáročnejšie, aké som kedy vymyslel,“ komentuje režisér filmu John Glen. „Napriek tomu to Julienne všetko prepočítal a dokonalo zrealizoval. Bol neuveriteľne dôsledný a dbal na detaily. A hoci nikdy nevedel dobre anglicky, vždy sme sa nejako dohovorili,“ pokračuje Glen.
Julienne si zahral až v šiestich pokračovaniach Jamesa Bonda.
Chyba pri Taxi, Taxi 2
Profesný život Remyho Julienna bol napriek jeho dôslednosti poznačený tragédiou pri natáčaní fimu Taxi, Taxi 2. Pri nakrúcaní sekvencie, keď s autom preskakuje dvojicu tankov totiž skočil ďalej, než sa predpokladalo a zranil pritom kameramana a jeho pomocníka. Kameraman Alain Dutartre (41) krátko na to zraneniam podľahol. Ako sa neskôr pri vyšetrovaní ukázalo, problém bol v šetrení peňazí, filmárska spoločnosť totiž kvôli úspore peňazí nedovolila Juliennovi scénu natrénovať a šlo sa na „prvú ostrú“. Po zistení týchto skutočností súd Juliennovi pôvodný trest zmiernil a odsúdil ho na 6 mesačný podmienečný trest. Horšie dopadla produkčná spoločnosť, ktorá musela okrem iného zaplatiť aj pokutu 100 000 eur.
Remy „žije“ ďalej
Odkaz remyho Julienna však žije ďalej, jeho synovia Michel a Dominique totiž pokračujú v Remyho práci a ich kaskadérska spoločnosť zastrešuje väčšinu akčných scén a automobilových naháňačiek súčasných filmov.